پاسخ های معاون سیما به گلایۀ بازیگران

تیترهای مهم:

☑️ تا دو سال از سریال طنز در ماه رمضان خبری نیست

☑️ قرارداد عوامل با تهیه کنندگان، استاندارد می شود

☑️ منابع مالی حوزه نمایش به شکل میلیاردی دو برابر شد

☑️  باند بازی‌ها در تولید سریال زمانی اتفاق می افتد که تولید کارها کم باشد

☑️ در حال حاضر ٨٠٠٠ بازيگر و ٤٠٠ كارگردان، تهيه كننده و نويسنده مشغول به كار هستند

 

مرتضی میرباقری در پشت صحنه سریال «پنچری» به گلایه های بازیگرانی از جمله مهران غفوریان، شهره سلطانی، مائده طهماسبی و... درباره قراردادها، کمبود کارهای با کیفیت و دیگر مسائل مرتبط با تولید سریال ها پاسخ داد.

به گزارش مهر، معاون سیما گفت: اگر به یکی دو سال پیش نگاه کنید حدود ۱۵ سریال در حال تولید و آماده کار بود و در هر یک از این آثار ۸۰ تا ۱۰۰ هنرمند فعال بودند در حالی که ما در ایران ۱۶ هزار نفر را داریم که آمادگی فعالیت دارند و در کل حدود ۲ هزار نفر از آنها در دو، سه سال اخیر مشغول به کار بودند.

میرباقری بیان کرد: ما تلاش کردیم تا در این چند ساله تعداد کارهای تولیدی خود را افزایش دهیم و به ۱۲۰ سریال رسیده ایم که در مرحله ساخت و نگارش قرار دارند. مسلما آنتن هم به سریال های متنوع نیاز دارد و شاید همین الان اگر ما ۴ سریال مختلف از شبکه ها پخش کنیم مردم همه آنها را دنبال کنند اما لازم است پشتیبانی لازم از این امر اتفاق بیفتد و ما منابع مالی لازم را داشته باشیم.

 

باند بازی‌ها در تولید سریال زمانی اتفاق می افتد که تولید کارها کم باشد

معاون سیما تصریح کرد: ما اولویت خود را روی کارهای نمایشی قرار داده ایم تا باندبازی دیگر صورت نگیرد. باند بازی‌ها زمانی اتفاق می افتد که تولید کارها کم باشد و آن وقت است که به طور مثال همان ۱۰ سریال تولیدی را عده ای بدست می گیرند. تلاش ما این بود که در وهله اول این انحصار شکسته شود و تعداد آثار بالاتر برود.

میرباقری با اشاره به فعالیت سازندگان یادآور شد: شاید در سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ تهیه کننده و کارگردان فعال بودند اما این رقم امسال به ۴۰۰ نفر رسیده است.

 

منابع مالی حوزه نمایش به شکل میلیاردی دو برابر شد

معاون سیما افزود: تمام تلاش ما این بود که این هنرمندان دوباره باز گردند و عرصه فعالیت برایشان فراهم شود با این حال باید منابع مالی بیشتر تزریق شود. ما در سال گذشته منابع مالی را در عرصه نمایشی از نظر میلیاردی حدودا دو برابر کردیم.

میرباقری با اشاره به بدهی های سازمان صدا و سیما عنوان کرد: همچنین سازمان صدا و سیما بدهی هایی هم داشت و قرار شد این بدهی ها از طریق اوراق قرضه پرداخت شود و تنها جایی که به جای اوراق قرضه، پول نقد ارائه کردیم حوزه آثار نمایشی بود.

میرباقری یادآور شد: تصمیم ما این است که برای همه مناسبت ها سریال داشته باشیم و بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا با فعال شدن ۲۰۰ سریال همه ۱۶ هزار نفر هنرمند بتوانند به نوعی کار کنند.

 

قرارداد عوامل با تهیه کنندگان، استاندارد می شود

معاون سیما در پاسخ به پرسش دیگری درباره قراردادهای سیما و اینکه گاهی در پروژه ها این قراردادها به نفع بازیگر تمام نمی شود، توضیح داد: وظایف ما در ارتباط با تهیه کنندگان تعیین شده است و سر وقت تلاش می کنیم منابع را در اختیار تهیه کنندگان قرار دهیم و انتظارمان هم این است که تهیه کننده هم به وظایف خود عمل کند. فکر نمی کردم این رویکرد که گفته شد اینگونه عمومیت پیدا کرده باشد. با این حال تلاش می کنیم تا قراردادها به نوعی استانداردسازی برسند.

 

تا دو سال از سریال طنز در ماه رمضان خبری نیست

وی در خصوص کنداکتور سریال های ماه رمضان و عدم وجود کارهای طنز بین برنامه های موجود، عنوان کرد: امسال علاوه بر شب های قدر، مناسبت های چهارده و پانزده خرداد نیز در این ماه قرار گرفته است و سال آینده نیز سوم خرداد در ماه رمضان خواهد بود. به همین جهت در یکی دوسال آینده هم ما در ماه رمضان با اتفاقاتی مواجه هستیم که موجب می شودتا نتوانیم آن طور که باید به کارهای طنز بپردازیم، چرا که با نزدیک شدن به این مناسبت ها آن مجموعه طنز باید از کنداکتور خارج شود و با این روند، کار لطمه می خورد. در همین راستا، برای این ایام، ما تلاش کردیم تا سریال هایی داشته باشیم که  به انقلاب و تاریخ آن دهه بپردازد.

 

بالاخره فراستی از برنامۀ «هفت» رفت!

مدیر شبکه سه سیما از تحولات جدی در ساختار و محتوای سری جدید برنامه تلویزیونی «هفت» خبر داد.

به گزارش شایان فیلم نیوز و به نقل از فارس، «علی‌اصغر پورمحمدی» در حاشیه بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «پنچری» درباره سری جدید برنامه هفت گفت: این برنامه قطعا پس از ماه رمضان به روی آنتن خواهد رفت و در سری جدید با تغییرات بسیاری در ساختار و محتوا روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: در سری جدید برنامه سه بخش دارد و اجرای هر بخش هم بر عهده یک مجری خواهد بود و می‌توان گفت که در مجموع برنامه با ۳ مجری به روی آنتن خواهد رفت که هنوز مشخص نشده است.

پورمحمدی همچنین اظهارداشت: منتقد برنامه دیگر مسعود فراستی نخواهد بود و حسن حسینی که قبلا هم در برنامه به عنوان منتقد حضور داشته‌اند جایگزین ایشان می شود .

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده