پای  مفاسد اقتصادی هم به تئاتر باز شد!

کارگردان «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» عنوان کرد این اثر نمایشی درباره مفاسد اقتصادی همچون احتکار، قاچاق و فروش داروهای تاریخ مصرف گذشته به زبانی طنز است.به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، کاوه مهدوی نویسنده و کارگردان «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش که از ۲۰ دی ماه اجرای خود را در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز کرده به مسایل اجتماعی و دغدغه های مردم به زبانی کمدی و در چهار اپیزود می پردازد.

این نمایش طنز در ارتباط با مفاسد اقتصادی و مفسدان اقتصادی است که داستان نمایش در هر اپیزود تغییر می کند و در یک زمان و فصل دیگر نسبت به بخش قبلی روایت می شود و در واقع قصه این نمایش چهار بار عوض می شود.مهدوی درباره ویژگی های هر اپیزود بیان کرد: در اپیزود اول، داستان در زمستان سال ۹۵ روایت می شود که در آن تعدادی مغازه دار که تصور می کنند پیرمردی می خواهد زمین کناری این مغازه ها را بخرد و یک هاپیرمارکت راه اندازی کند از روی ترس نقشه ای برای پیرمرد می کشند اما همه چیز درست پیش نمی رود و در این گیر و دار پیرمرد کشته می شود. در اپیزود دوم همان آدم ها در بهار سال ۶۸ حضور دارند و حالا دیگر مساله راه اندازی هایپرمارکت مطرح نیست بلکه موضوع اصلی این اپیزود احتکار است.

قصه سوم در پاییز سال ۹۱ رخ می دهد و داستان سفر این پیرمرد و مساله قاچاق و واژه ای به نام «زیر پله» مطرح می شود که اتفاقی واقعی است و در قاچاق های زیرزمینی از این عنوان استفاده می شود. قصه چهارم در امتداد اپیزود سوم است که طی آن، این مغازه دارها حالا به قاچاق داروهای تاریخ مصرف گذشته روی آورده اند و پاکت های دارو را با داروهای تاریخ مصرف گذشته پر می کنند. پایان نمایش در سال ۹۷ روایت می شود و طی اتفاقاتی مشخص می شود که پیرمرد قرار بوده چه کاری انجام دهد.

محمد حمزه‌زاده، علیرضا مهران، سیدعلی موسویان، فرامرز قلیچ‌خانی، حسین پورکریمی، منصور عربی، محسن خدایی، امیر خزایی، علیرضا حیدری و محمدحسین میری به عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.نمایش «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» تولیدی از موسسه فرهنگی هنری «هومان هنر هور» با حمایت حوزه هنری از روز چهارشنبه ۲۰ دی تا ۱۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری میزبان تماشاگران است.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده