«سیزده شمالی» مسابقۀ جدید شبکه نمایش خانگی

مجموعه «سیزده شمالی» به کارگردانی «علیرضا امینی» برای توزیع در شبکه نمایش خانگی رونمایی شد.به گزارش شایان فیلم از فارس، در ابتدای مراسم رونمایی، محمد صدری مهر مشاور طرح این مجموعه با بیان اینکه «سیزده شمالی» ، آغاز یک جریان تازه در سینمای خانگی کشور و حرکتی نو و گسترده در تولید سرگرمی های جدید برای مردم ایران زمین است، اظهارداشت: این مجموعه که برای پخش در سینمای خانگی تهیه شده، سبک و گونه ای از فیلم مسابقه های واقعه گرا است، که می توانیم ادعا کنیم در آثار مشابه ایرانی، تا به حال چنین مسابقه واقعه گرایی به این شکل و ویژگی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در حالی که بسیاری از نمونه های مشابه این سبک از کار، اتفاقات و رقابت ها پیش بینی شده، ساختگی و فانتزی هستند اما مجموعه سیزده شمالی بسیار واقعی و جدی ساخته شده و اتفاقات و رقابت ها در بستر واقعیت رخ می دهند. ما در این تجربه، موقعیت هایی داشتیم که شرکت کنندگان از فرط هیجان و جو داغ مسابقه در همان زمان ضبط برنامه احساسات و گلایه های خاص خود را از نحوه داوری ها یا روند مسابقه ابراز می کردند و یا حتی از ادامه مسابقه منصرف می شدند و دوباره باز می گشتند.

وی افزود: ما علاوه بر ایجاد فضای طبیعی و واقعی برای شرکت کنندگان مسابقه، این واقعه گرایی را در مورد عوامل مجموعه و روند ساخت هم رعایت کردیم. به نحوی که تیم تولید هم در جریان مسابقه با اتفاقات غافل گیر کننده و غیرقابل پیش بینی روبرو می شد و کاملا اجازه دادیم مجموعه در بستر واقعیت شکل بگیرد و پیش رود.

صدری مهر در مورد هدف از ساخت این مجموعه با اشاره به این که دنیای مدرن و دنیای مجازی و سرگرمی های امروز به نوعی بسیاری از شادی ها و جمع های صمیمی دوستانه و خانوادگی را از ما گرفته است و افراد تنهایی و دوری از هم را در این عصر اطلاعات و ارتباطات بیشتر تجربه می کنند، اظهارداشت: ما قصد داشتیم با ساخت این مسابقه مردم را کمی از این تنهایی و دنیای مجازی دور کنیم و تشویق به فرهنگ با هم بودن و ساختن و تجربه لحظه های شاد در کنار یکدیگر کنیم تا این فرهنگ هر چه بیشتر ترویج پیدا کند.

وی افزود: این فیلم مسابقه با حضور دو گروه از بازیگران چهره مرد و زن انجام گرفت که در گروه آقایان کامبیز دیرباز، محمدرضا هدایتی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی و در گروه خانم ها، سحر قریشی، لیلا اوتادی، سمانه پاکدل و بهاره افشاری حضور داشتند و با یکدیگر به رقابت پرداختند و حمید گودرزی داوری مسابقات را برعهده داشت.وی ادامه داد: این دو تیم در طی 10 روز با یکدیگر رقابت داشتند و در هر روز یک دور از مسابقات برگزار می شد. تیم بازنده باید برای دور بعد، یک نفر را از بین خودشان حذف می کرد تا به همین شکل تیم ها به مرحله نهایی برسند.

وی در پایان گفت: تجربه خوبی در ساخت این مجموعه به دست آوردیم و قصد داریم، فصل های بعدی مجموعه سیزده شمالی را هم بسازیم.در ادامه این مراسم، کامبیز دیرباز، محمدرضا هدایتی، هادی کاظمی، امیر حسین آرمان، حمید گودرزی، سمانه پاکدل و سحر قریشی به روی صحنه آمدند و از تجربه ها و اتفاقات پیش آمده برایشان در طول این مسابقه گفتند.

گودرزی که داوری مسابقات این مجموعه را بر عهده داشت، در این مراسم اظهارداشت: در این مجموعه به طور کاملا واقعی شاهد یک مسابقه بودیم. در روزهای اول شرکت کنندگان با احترام و کمک بیشتر با هم مسابقه می دادند اما هرچه پیش رفتیم، رقابت های جدی تر شکل گرفت.

دیرباز درباره تجربه خود در مجموعه سیزده شمالی گفت: این گونه کارها باید کاملا جدی و واقعی و به دور از شوخی باشد تا مخاطب از تماشای این مسابقات لذت ببرد و این مجموعه و فصل های بعدی آن مورد استقبال مردم قرار گیرد. به همین دلیل سعی کردیم با وجود تفاوت هایی که در بین خانم ها و آقایان هست و نمی تواند رقابت برابری باشد، مسابقه را جدی بگیریم و تمام تلاش خود را برای بردن در مسابقه داشته باشیم.

محمدرضا هدایتی هم در این مراسم گفت: مجموعه  «سیزده شمالی» پروژه بسیار سنگینی بود که آن را می توان در مقایسه با ساخت فیلم های سینمایی، بزرگ تر دانست. بسیار از این رقابت ها لذت بردم و تجربه جدیدی بود که قبلا مانند آن را نداشتم.در پایان این مراسم  با حضور رضا جاپلقی تهیه کننده و سرمایه گذاران مجموعه، جوایز برندگان مسابقه اهدا شد.بنابراین گزارش مجموعه «سیزده شمالی» به کارگردانی علیرضا امینی، به زودی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۰۸ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران




    یوسف ۱۶:۴۶ - ۹۷/۰۷/۱۷

    بنظرم چرته مزخرفه

    said ۰۹:۳۷ - ۹۷/۰۶/۰۳

    ان شالله که تا اخرش جذاب باشد سپاس


معرفي فيلم هاي روي پرده