نامزد‌های «شب بازیگر» معرفی شدند

در نشست خبری جشن شب بازیگر، نامزدهای هر بخش معرفی شدند.به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری  جشن شب بازیگر، امروز در خانه جدید تئاتری‌ها، با حضور بهزاد فراهانی دبیر این جشن، مسعود رحیم پور دبیر اجرایی، پرستو کرمی کارگردان اجرایی و سروش طاهری مسئول هیئت داوران  و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست، فراهانی با اشاره به اینکه چندین سال است که به یاری رفقایمان این جشن را برگزار می کنیم، عنوان کرد: تنها دلیلی که در طول این سال ها جشن بازیگر ادامه پیدا کرده و برگزار شده است، تعهدی است که ما به صنفمان داشته ایم اما متأسفانه امسال برخلاف دوره های گذشته، نتوانستیم هیچ حامی مالی داشته باشیم و تنها کسی که دست ما را رفیقانه فشرد شهرام کرمی مدیر کل هنر های نمایشی بود.

وی همچنین گفت: صندوق حمایت از هنرمندان پیشکسوت با همکاری خانه تئاتر در این جشن از چند هنرمند تجلیل خواهد کرد. این نکوداشت ها با تجلیل های انجمن بازیگران متفاوت است و در همین راستا قرار است از محمدعلی کشاورز، نصرت‌الله وحدت، شهلا ریاحی، پری امیرحمزه و بهزاد فراهانی قدردانی شود.

سپس، رحیم پور دبیر اجرایی جشن شب بازیگر در خصوص بودجه برگزاری این جشن گفت: جشن امسال با بودجه بسیار ناچیزی برگزار می‌شود و جزو متفاوت ترین جشنواره هاست. امسال با مبلغ ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان این جشن را برگزار می کنیم. هزینه تالار وحدت حدود ۶۰ میلیون تومان است و ما توان پرداخت آن را نداریم اما با اعتبار آقای فراهانی پرداخت می‌شود.وی افزود: البته چند اسپانسر کوچک داریم که بدون رد و بدل شدن هیچ مبلغی، تنها اعطا و آماده سازی یکسری هدایا را برای ما تقبل می‌کنند.

در ادامه پرستو کرمی کارگردان مراسم نیز بیان کرد: دوندگی های بسیاری توسط اعضای هیات مدیره برای جذب اسپانسر صورت گرفت اما ما بدون حمایت مالی به شمارش معکوس برگزاری جشن بازیگر رسیدیم. مهمترین مساله برای ما تامین جوایز بود که نتوانستیم حامی مالی در این زمینه پیدا کنیم. در این دوره از سه بازیگر مرد، سه بازیگر زن قدردانی خواهد شد و یک تقدیر ویژه به همراه تقدیر از بازیگر نوجوان هم خواهیم داشت و مراسم نیز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۱۷ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

در بخش بعدی، طاهری درباره روند ارزیابی آثار و انتخاب کاندیداها گفت: ۱۶۵ اثر در مرحله اول توسط علی یعقوب زاده، صادق ملک، سیروس همتی، بیژن افشار، خسرو احمدی، رضا اشفته، مهدی نصیری و خودم دیده شد. نهایتاً ۳۷ نمایش به مرحله نهایی راه پیدا کردند.وی اظهار کرد: سپس، بهزاد فراهانی، اصغر همت، شهرام کرمی، فریبا متخصص و فریدون محرابی این آثار را ارزیابی کردند و در نهایت، در بخش بازیگران زن ۱۰ نامزد و در بخش بازیگران مرد ۱۵ نامزد معرفی شدند.

گفتنی است؛ در این نشست خبری کاندیداهای دریافت جوایز هر بخش به شرح زیر معرفی شدند:

نامزد‌های بازیگری زن عبارتند از:

گلاب آدینه برای نمایش «شیر‌های خان باباسلطنه»، نسیم ادبی برای نمایش «آبی مایل به صورتی»، مانلی حسین پور برای نمایش «بلافیگارو»، گلچهره سجادیه برای نمایش «سونات پائیزی»، آوا شریفی برای نمایش «در انتظار آدولف»، الهام شعبانی برای «قند خون»، نیکی قاسمی برای «آبی مایل به صورتی»، آزیتا نوری وفا برای نمایش «زندانی خیابان نواب»، ندا مقصودی برای «طپانچه خانم»، سوسن مقصودلو برای نمایش «بلافیگارو».

نامزد‌های بازیگری مرد عبارتند از:

فرهاد آئیش برای نمایش «شوایک سرباز ساده دل»، وحید آقاپور برای نمایش «نوای اسرارآمیز»، مرتضی اسماعیل کاشی برای نمایش «مفیستو»، رضا بهبودی برای «ماجرای مترانپاژ»، اشکان خطیبی برای «در انتظار آدولف»، هوتن شکیبا برای «اولیور توئیست»، خسرو شهراز برای «یک زندگی بهتر»، وحید دهشکار برای «مطرب»، بهنام شرفی برای «آبی مایل به صورتی»، هومن کیایی برای «نوای اسرارآمیز»، حسین محب اهری برای «خسیس»، فرزین محدث برای «شب دشنه‌های بلند»، مجید نوروزی برای «یک زندگی بهتر»، مهدی وثوقی برای «زندانی خیابان نواب»، سیروس همتی برای نمایش «کلنل».

همچنین قرار است از محمد شاکری در بخش استعداد‌های جوان نیز تجلیل شود.برگزیدگان نهایی شامل سه بازیگر مرد، سه بازیگر زن، یک بازیگر خردسال و یک جایزه ویژه خواهند بود.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده