یادداشت رضاصادقی دربارۀ ملی وراه هاى نرفته اش

شایان فیلم: رضا صادقی خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ پس از تماشای فیلم «ملی و راه های نرفته اش» در یادداشت کوتاهی به حمایت از دختران ایرانی پرداخت و نوشت: این حرف ها، حرف یک پدره که دوتا دختر داره و میخواد گوشه های دلش تا همیشه شاداب باشند. فیلم « ملی و راه هاى نرفته اش» جهان بینی زیبایی داشت که میشه تلنگری باشه به نگاه فرهنگی ما که قطعا بی اشکال نیست.

وقتی دختري توی خونه حمايت نشه، توهین بشنوه، محدود بی منطق بشه، به هر چاهي پناه مي بره. امروز، اگر مي بينيم بعضي از دختران ما با صورت و سيرتشون هزار بازی مصنوعي مي کنند كه دیده بشن فقط به خاطر اینه كه زيبايي هاشون  توی خونه ديده نشده و يا تمجید نشده ... و وای از روزی که از ترس خودی، به راه های بى خودی پناه ببرن ...

 "ملى" این فیلم، نمونه ی یک دختر خسته و بی تجربه است و حتی همسرش قربانی یک فضای مریض خانوادگی. دختران مون رو تشویق کنیم، بالا ببریم، روحشون و جسمشون رو تقدیر کنیم.  نمیگم که بر خلاف فرهنگها ونگرش ها باشیم، اما قربانی اشتباه فرهنگی نکنیم!

خوبه کنار اشتباهات دخترامون بایستیم و درستش کنيم . یک دختر یا حتی یک پسر زمانی که عشق واقعی رو بفهمه ، نمی تونه مهربونی نکنه، دختری که از پدرش، برادرش، مادرش و در کل اطرافيانش هر لحظه «دوست دارم» رو بشنوه، دیگه هر دوست داشتنی رو قبول نمی کنه.

منم گاهی با دخترهام عصبی میشم و برخورد می کنم اما با «دخترهام» نه «دشمن هام»! بزاریم دخترامون بدونن فرصت دارن در کنار ما اشتباهاتشون رو جبران کنن و اصلاح کنن. اون دختری که سرتاپاش رو تتو می کنه یا صورت و لب و گونه و فک و خلاصه هرجاش که بشه رو دچار تغییرات غیرمعمول می کنه، روانی نیست. فقط تنهاست و توجه می خواد. همین!

به هر حال چون نسبت به جهان اطرافم بى تفاوت نيستم اين متن رو نوشتم كه هم از خانم ميلانى عزيز به خاطر نگاهشون تشکر کنم  و یاداوری کنم که دختر امروز، مادر سازنده ی فردای یک جامعه است و خودش نیز در این ساخت سهیمه . پس بزرگ بارشون بیاریم که آینده ی بزرگی رو به جامعه تحویل بدن.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده