سینماهای «هنر و تجربه» در دام ابتذال!

هادی آفریده: گروه سینمایی "هنروتجربه" مستندی به نام "سریک" در حال اکران دارد که نحوه اکران و دلیل انتخاب آن ماهیت این گروه سینمایی را زیر سوال می برد.دولت باید پاسخ گو باشد که اولین تجربه خانم بهاره افشاری که هیچ سابقه ی کارگردانی در  سینما ندارد چرا باید بدون فوت وقت انتخاب و اکران شود؟

کارگردانی که از سینمای مستند تعریف و شناخت دقیقی ندارد و در خبر فیلمشان بارها اعلام شده است: این مستند با بازی سردار آزمون است! و هنوز نمی داند که بازی و بازیگری در سینمای مستند به این شکل معنا و مفهوم ندارد!

کارگردان که تا چندی پیش در روسیه مشغول فیلمبرداری بود و فیلمی که تا چند هفته پیش در حال تولید "راش" بوده است چگونه تدوین، آماده نمایش، بازبینی و انتخاب شده است و بدون انتظار در صف اکران به آن فرصت نمایش داده اند؟

در فیلمی که خانم افشاری در صفحه اینستاگرام منتشر کرده اعلام می کند قرار بود در مردادماه اکران فیلم آغاز شود اما بعد تصمیم گرفتم فیلم را زودتر اکران کنم! مصاحبه خانم کارگردان این ذهنیت را به وجود می آورد که خانم افشاری برای هنرو تجربه تصمیم گیرنده بوده است و احتمالا ایشان با رانت و نگاه مهربانانه ای که مورد توجه شان است زمان اکران را مشخص کرده است.

سرانجام هنرپیشه سینمای گیشه با لشکری از هنرمندان کم مایه که نماینده هنر بازاری هستند جشن رونمایی این فیلم را برگزار می کنند. خواننده ای بی استعداد، خال توری می کند و آهنگ تولدت مبارک در زیر پرچم گروه هنر وتجربه خوانده می شود و سطح گروه هنر وتجربه از یک گروه سینمای هنری به کیترینگ برگزاری مراسم جشن تولد سلبریتی ها تبدیل می شود!! در این میان انواع رسانه ها حامی جریان زرد حضور دارند و مدیران ذوق زده با ورزشکاران و هنرمندان بازاری عکس می گیرند‌؛ همه این مستندات گواهی بر از ریل خارج شدن یک حرکت فرهنگی است. سوال مهم این رویداد اینجاست که چرا جریانی که به واسطه هنر مبتذل می تواند نظر انواع اسپانسرها را جلب کند و همین شهرداری که همیشه روی خوشی به هنرمندان نشان نمی دهد اما یک شبه مدیری تازه به دوران رسیده با دیدن اولین بازیگر تجاری سینما دست پایش را گم می کند و کادوی تولد میلیاردی می دهد!

هنر و تجربه برای به دست آوردن مخاطب بیشتر قرار نبود و نیست تن به جریان های سطحی و ابتذال بدهد. این روزها در ایران با سیاست های اشتباه سینمای متفکر رو به زوال و نابودی است و در نتیجه این فرهنگ عمومی مردم است که قربانی می شود.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۲۹ تیر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده