«وقتشه»؛ برنامه ای که به وقتش نیست!

جمشید خاوری: سال گذشته برنامه ای به نام «وقتشه» با تبلیغات فراوان روی آنتن شبکۀ نسیم رفت که قرار بود برنامه ای متفاوت درباره «ازدواج» باشد. برنامه ای نو با ساختاری جوان پسند که دست می گذاشت روی خواسته های جوانان و موانع پیش روی ازدواج را بررسی می کرد. فصل اول این برنامه با تولیدی پر و پیمان و آیتم های زیاد در کنار دعوت از دختر و پسرهای در سن ازدواج و انعکاس حرفهای آنها و بالاخره ورود به مباحثی مانند ازدواجِ پسرها با دوست دخترهایشان که جزو خط قرمزهای تلویزیون است؛ باعث شد که این برنامه مورد توجه قرار گیرد اما ظاهرا به این دلیل که برنامه دچار «حیا زدایی» شده و احتمالاً دیدنش برای جوانان بدآموزی دارد، پرونده اش را بستند! (حتی برخی می گفتند چون کامران تفتی مجری این برنامه خودش هنوز مجرد است، نباید مجری یک برنامۀ مخصوص ازدواج باشد که از سری دوم وی یک حلقه در انگشتش کرد تا دهان منتقدانِ مته به خشخاش گذار(!) بسته شود)

به هر ترتیب، این برنامه از ریل خارج شد و آنچه امروز  به اسم برنامۀ «وقتشه» روی آنتن می رود در واقع برنامه ای خنثی است که هر قسمتش، تقلیدی از دیگر برنامه های صدا و سیماست. یعنی شومن و خواننده دارد. ایران گردی و معرفی جاذبه های گردشگری دارد. دوربین مخفی دارد. معرفی کارآفرین دارد. میهمانانی به سبک «ماه عسل» دارد و حتی اوضاع آنقدر شیر تو شیر شده که در روزهای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، آیتم های مخصوص جام جهانی هم به آن اضافه کرده اند!

جالب اینجاست که تهیه کننده این برنامه در مصاحبه ای ادعا کرده که «وقتشه» یک برنامۀ نوظهور است که نمونه اش در تلویزیون ساخته نشده. منبعِ ادعایش هم طبق معمول، نظر سنجی هایی است که توسط خودِ صداوسیما انجام شده و طبیعتاً هیچ بقالی نمی گوید ماست من، تُرش است!

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۹ امرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده