ترکیه مارمولکِ ایرانی را سریال کرد!

ترکیه که تولیدات تلویزیونی‌اش از آمریکای جنوبی تا شرق آسیا هواداران خودش را پیدا کرده، این‌بار بر اساس سوژه فیلم «مارمولک» ساخته کمال تبریزی، سریالی را روی آنتن برده است.به گزارش خبرآنلاین، فیلم «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و بازی پرویز پرستویی، سال ۱۳۸۳ در ایران اکران و با این که خیلی زود از پرده پایین کشیده شد، مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

این سوژه که با کج‌سلیقگی برخی جریان‌ها نتوانست به حیات طبیعی خود در ایران ادامه دهد و هدر رفت، پس از ۱۴ سال، این‌بار مورد توجه تماشاگران سریال‌های ترکی قرار گرفته است. این روزها سریال موفقی به اسم Kertenkele (مارمولک) از یک شبکه تلویزیونی ترکیه‌ روی آنتن رفته که اقتباسی از فیلم «مارمولک» کمال تبریزی است.

کمال تبریزی که برای داوری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «دوستی» در استانبول حضور پیدا کرده، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی، در این باره گفته است: «به محض نمایش تیزر این سریال در شبکه‌های تلویزیونی ترکیه، ما از پخش آن آگاهی پیدا کردیم و من سعی کردم چند قسمتش را ببینم. بعد از آن تهیه‌کننده ما با تهیه‌کننده سریال ترکیه‌ای تماس گرفت و هزینه‌های این اقتباس پرداخت شد.»

او ادامه داده: «بعد از ترکیه، برخی کشورهای دیگر مانند هندوستان نیز از این سریال استقبال کرده‌اند. چند قسمتی از این سریال را که دیدم، نوع بازیگری شخصیت اصلی آن را پسندیدم، چون خیلی سعی کرده بود مانند پرویز پرستویی نقش‌اش را ایفا کند.»

تبریزی همچنین درباره سطح هنری بازیگران سینما و تلویزیون‌های ترکیه توضیح داده است: «به نظرم بازیگران ترکیه چه در عرصه سینما و سریال بسیار فوق‌العاده و خوب هستند. بازیگران سریال‌های ترکیه علاوه بر سینما خیلی به لحاظ بازی هنرمندانه و آرتیستیک، موضوع نقش‌شان را منعکس می‌کنند. خیلی دوست دارم یک روزی بتوانم با این بازیگران در پروژه‌ای حضور یابم. با هدایت این بازیگران و فیلمنامه بسیار خوب، اتفاق بسیار جالبی در عرصه سینما رخ خواهد داد.»

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۳۰ آذر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده