بیست فیلمی که سال2019منتظر دیدن‌شان هستیم

 

Ad Astra

این فیلم به کارگردانی جیمز گری James Gray ساخته شده است و در آن برد پیت Brad Pitt به عنوان یک مهندس نظامی نقش‌آفرینی می‌کند. او به ماموریتی در منظومه‌ی شمسی اعزام می‌شود که در همان‌جا پدرش ناپدید شده بود.

Beach Bum

این فیلم درباره‌ی شخصیت‌های نامتعارف فیلم «تعطیلات بهاری» Spring Breakers است. در این فیلم متیو مک‌کانهی Matthew McConaughey نقش مون‌داگ Moondog را بازی می‌کند، یک شاعر معتاد که در حال گشت و گذار است. این شخصیت آن‌قدر در میان مخاطبان جا افتاده که تبدیل به نماد شده است.

Bergman Island

داستان این فیلم درباره‌ی یک زوج فیلم‌ساز است که به جزیره‌ای که الهام‌بخش برگمان Bergman بود می‌روند تا در طول تابستان فیلم‌نامه‌ی فیلم‌های‌ پیش‌ روی‌شان را بنویسند. با گذشتن روزهای تابستان و پیش رفتن فیلم‌نامه‌های‌شان کم کم مرز واقعیت و خیال برای آن‌ها در این جزیره‌ی شگفت‌انگیز کم‌رنگ می‌شود.

The Irishman

یک فیلم جدید از مارتین اسکورسیزی Martin Scorsese به تنهایی ارزش جشن گرفتن را دارد، اما این فیلم شاهد جمع شدن اسکورسیزی Scorsese، رابرت دنیرو Robert De Niro و جو پشی Joe Pesci در کنار یکدیگر است، که آن‌را به یکی از واجبات برای تماشا کردن تبدیل می‌کند؛ مخصوصا برای کسانی که مدت‌ها منتظر بازگشت عوامل «رفقای خوب» Goodfellas در کنار یکدیگر بودند.

Jojo Rabbit

داستان این فیلم درباره‌ی یک پسر آلمانی در دوره‌ی آدولف هیتلر Adolf Hitler است که تقلا می‌کند جایگاه خود را در یک رژیم فاشیستی پیدا کند، و یک دوست خیالی به نام هیتلر Hitler برای خود درست می‌کند. او خبر ندارد که مادرش یک بچه‌ی یهودی را در خانه‌شان مخفی کرده است.

Knives Out

این فیلم اقتباسی از آهنگ ریدیوهد Radiohead به همین نام است اما متاسفانه فیلم بلند نیست، با این حال این فیلم به کارگردانی رایان جانسون Rian Johnson ارزش هیجان‌زده شدن دارد. تماشای اینکه مرد پشت جسورانه‌ترین قسمت از مجموعه فیلم «جنگ ستارگان» Star Wars با اولین چک سفید واقعی خود چه کار خواهد کرد، شگفت‌انگیز است.

The Last Thing He Wanted

در این فیلم گزارش‌گر واشینگتن پست Washington Post النا مک‌ماهون Elena McMahon (با بازی ان هاتاوی Anne Hathaway) که مراسم ریاست جمهوری سال ۱۹۸۴ را در حالی پوشش می‌دهد که مادرش می‌میرد، به خانه می‌رود تا از پدر در حال مرگش (با بازی ویلم دافو Willem Dafoe) نگه‌داری کند. وقتی او جایگاه پدرش به عنوان فروشنده‌ی سلاح دولت آمریکا در آمریکای مرکزی را می‌گیرد، ناگهان خود را درگیر با جاسوسان، و ماموران نظامی آمریکایی می‌بیند که او را به جزیره‌ای دور دست در کاستاریکا می‌برند. بن افلک Ben Affleck هم در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند.

The Lighthouse

این فیلم که داستانش در سال ۱۸۹۰ روایت می‌شود با نقش‌آفرینی ویلم دافو Willem Dafoe و رابرت پتینسون Robert Pattinson درباره‌ی شخصیت‌هایی در قسمتی دور افتاده در Nova Scotia است که با شرایط و اتفاقات فراطبیعی مواجه می‌شوند.

Little Women

چه می‌شنویم؟ باز هم اقتباسی دیگر از یک اثر هنری کلاسیک؟ تنها کسی مانند گرتا گرویگ Greta Gerwig می‌تواند چنین کاری بکند، و برای این کار او باید بیشتر بازیگران «کفش‌دوزک» LadyBird را گرد هم آورد، افرادی مانند سورشا رونان Saoirse Ronan و تیموتی شالامی Timothée Chalamet. او همچنین مریل استریپ و لارا درن را به جمع بازیگران اضافه کرده است. اطلاعات و جزئیات زیادی از این فیلم و پشت صحنه‌ی آن درز نکرده اما می‌توان گفت کریسمس ۲۰۱۹ که سونی Sony در آن قصد اکران این فیلم را دارد، روزهای خوبی در باکس آفیس خواهد بود.

Lucy in the Sky

فیلم علمی-تخیلی روانشناسانه‌ی نوح هاولی Noah Hawley درباره‌ی فضانورد لوسی کولا Lucy Cola (با بازی ناتالی پورتمن Natalie Portman) است که به زمین باز می‌گردد در حالی‌که در فضا با یک فضانورد دیگر (با بازی جان هم Jon Hamm) وارد رابطه‌ای احساسی شده است. وقتی او با خانمی دیگر (با بازی ززی بیتس Zazie Beets) دوست می‌شود، کولا Cola به راحتی با موضوع کنار نمی‌آید. او پوشکی مانند آن‌ها که فضانوردان در فضا می‌پوشند به تن می‌کند و سفر جاده‌ای بدون توقفی را برای طی کردن پنج ایالت شروع می‌کند — در حالی‌که صندوق عقب خود را پر از سلاح‌های کشنده کرده است.

Once Upon a Time in Hollywood

داستان «روزی روزگاری در هالیوود» Once Upon a Time in Hollywood کوئنتین تارانتینو Quentin Tarantino با محوریت قتل‌های خانواده‌ی منسون Manson خواهد بود اما این یک فیلم “خانواده‌ی منسون” نیست. این فیلم در دهه‌ی ۱۹۶۰ و در دوره‌ی هیپی هالیوود اتفاق می‌افتد.

Parasite

کارگردان بونگ Bong پس از کارهای بزرگی مانند «اوکجا» Okja و «برف‌شکن» Snowpiercer، به فیلم‌های با مقیاس کوچک‌تر کره‌ای زبان باز می‌گردد که اسم او را بر سر زبان‌ها انداختند. برخلاف عنوان فیلم که ژانر علمی-تخیلی را به ذهن می‌آورد، «پارازیت» Parasite یک درام درباره‌ی خانواده‌ای چهار نفره است، که در آن هر عضو خانواده‌ ویژگی منحصر به فردی دارد. در این فیلم بازیگران همیشگی بونگ Bong حضور دارند.

Queen & Slim

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین کارگران موزیک ویدیو (که علاوه بر بیانسه Beyoncé و سولانژ Solange با هنرمندان بسیار دیگری همکاری داشته است)، و همچنین مغز متفکر خلاق پشت قسمت‌هایی مانند Insecure و Master of None، ملینا ماتسوکاس Melina Matsoukas کارگردان برجسته‌ای است که منتظر فرصت مناسب است. انتظار به پایان رسیده است، و ماتسوکاس Matsoukas قرار است فیلم‌برداری Queen & Slim در ژانویه شروع شود. این فیلم کاوشی در “جو سیاسی و فرهنگی آمریکا از لنز یک داستان عاشقانه‌ی ژانرگریز” است، که در آن دنیل کالویا Daniel Kaluuya و جودی ترنر-اسمیت Jodie Turner-Smith در نقش یک زوج سیاه‌پوست یک سر اولین قرارشان رفته‌اند و با اتفاقی عجیب زندگی آن‌ها دگرگون می‌شوند. پلیس راهنمایی از آن‌ها می‌خواهد بایستند و آن‌ها نهایتا پلیس را می‌کشند.

Shirley

با در نظر گرفتن روند خلاقانه‌ی منحصر به فرد ژوزفین دکر Josephine Decker به نظر می‌رسید دنیا باید زمان زیادی را انتظار بکشد تا فیلم‌ساز «مدلاین مدلاین» Madeline’s Madeline فیلم جدید مستقل و هیجان‌انگیزی بسازد. اما از شانس خوب ما این چنین نیست؛ بلکه دکر Decker حتی پیش از آن‌که «مدلاین مدلاین» Madeline’s Madeline در سالن‌هاس سینما به روی پرده برود، کار بر روی فیلم جدید خود را شروع کرده بود: یک فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره‌ی نویسنده شیرلی جکسون.

The Truth

وقتی هیروکازو کورئیدا Kore-eda Hirokazu جایزه‌ی نخل طلایی جشنواره‌ی کن را برای فیلم «دزدان فروشگاه» Shoplifters دریافت کرد می‌دانست که تا تنور داغ است باید نان خود را بچسباند و از فرصت بهترین استفاده را ببرد. این کارگردان ژاپنی (با تندیس نخل طلایی‌اش) سوار هواپیما شد و به نیویورک و پیش ایتان هاوک Ethan Hawke رفت، تندیس خود را روی میز او گذاشت و از او خواست در اولین فیلم انگلیسی زبانش بازی کند. هاوک Hawke موافقت کرد. بر اساس فیلم‌نامه‌ای به نام «حقیقت» The Truth که کورئیدا Kore-eda حدود ۱۵ سال پیش نوشته بود و هرگز اجرا نشده بود فیلم‌برداری فیلم جدید چند روز پیش در پاریس شروع شد.

Uncut Gems

جاش Josh و بنی سفدی Benny Safdie دو فیلم‌ساز توانای حال حاضر هستند و فیلم سال ۲۰۱۹ آن‌ها شاهد نقش‌آفرینی آدام سندلر Adam Sandler خواهد بود. Uncut Gems یک درام جنایی است که در منطقه‌ی دایاموند شهر نیویورک اتفاق می‌افتد و فرصتی برای آدام سندلر Adam Sandler خواهد بود تا آن روی غیر قابل پیش‌بینی‌اش را به ما نشان دهد.

Us

جردن پیل Jordan Peele و کمپانی مانکی‌پاو Monkeypaw Productions با تکیه بر حرکتی که فیلم ترسناک-درام-کمدی «برو بیرون» Get Out در سال ۲۰۱۶ ایجاد کرد، یک پروژه‌ی اجتماعی و ترسناک به نام «ما» Us را شروع می‌کنند. جزئیات این پروژه مسکوت مانده است و به جز یک پوستر و اولین فیلم تبلیغاتی آن که بدون لو دادن چیزهایی زیادی از فیلم اشتهای مخاطب را برای تماشای آن تحریک می‌کند، چیز دیگری در دست نیست.

Wendy

هشت سال از اکران طوفانی فیلم «جانوران حیات وحش جنوب» Beasts of the Southern Wild به کارگردانی بن زایتلین Benh Zeitlin می‌گذرد که اولین اثر این فیلم‌ساز حرفه‌ای بود. در سال ۲۰۱۹ شاهد «وندی» Wendy از او خواهیم بود. این فیلم داستان یک دختربچه‌ی نوجوان است که ربوده شده و به یک اکوسیستم مخرب می‌رود که در آن گرد جادویی ارتباط بین زمان و سن و سال را از بین می‌برد. ما امیدوار بودیم «وندی» Wendy برای بازگشت به سان‌دنس Sundance آماده باشد اما زایتلین Zeitlin هنوز می‌خواهد دستی به سر و گوش آن بکشد. شاید این فیلم در فرانسه چند ماه بعد اکران شود.

Zola

با توجه به این‌که در دوره‌ای زندگی‌ می‌کنیم که تولید یک فیلم می‌تواند از یک فانتزی توییتری نشات بگیرد، عجیب نیست که ببینیم یک رشته توییت بسیار سرگرم‌کننده در توییتر تبدیل به یکی از خلاقانه‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ خواهد شد. «زولا» Zola داستان Aziah “Zola” King است که داستان شاهکاری را با مقدمه‌ی بدنام خود این‌گونه شروع کرد: “می‌خواهید بشنوید کار من و این زنیکه چطور به اینجا رسید؟؟کمی طولانی اما پر از هیجان است.../منبع: بلاگ نماوا

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده