جواد رضویان و سیامک انصاری باجناق شدند!

مگر می‌شود نام جواد رضویان و سیامک انصاری را بشنویم و لبخند، مهمان گوشه لب‌هایمان نشود، مردم خاطرات شیرینی از بازی این دو هنرمند در سینما و تلویزیون در ذهن‌شان ثبت شده که تا به امروز در بسیاری از مجموعه‌های طنز به ایفای نقش‌های متفاوت پرداخته‌اند. البته گاهی هم با یکدیگر همکاری مشترک داشتند که آخرین بازی مشترک آن‌ها در تلویزیون در سریال «در حاشیه ۲» به کارگردانی مهران مدیری رقم خورد که سال ۹۴ تهیه و پخش شده بود.

در این سریال انصاری نقش پزشک را بازی می‌کرد و رضویان در نقش مالک ساختمان حضور داشت. همین بازی‌های جذاب این دو هنرمند باعث شده وقتی نام انصاری و رضویان شنیده می‌شود، ناخودآگاه گوش‌هایمان تیز شود و پیگیر خبرهایی باشیم که از آنها منتشر می‌شود. در میز سینمایی برنامه سلام صبح بخیر که صبح دیروز از شبکه سه پخش شد، جواد رضویان مهمان این بخش از برنامه بود. او در این بخش از برنامه از ساخت سریالی چهار فصلی با نام "نیوجرسی" با کارگردانی مشترک خودش و سیامک انصاری خبر داد. وی در این برنامه تاکید کرد این سریال قرار است برای سیمافیلم ساخته شود و از نیمه شهریور ساخت آن در چهار فصل کلید می‌خورد. ضمن این‌که رضویان اعلام کرد به احتمال زیاد خودش و سیامک انصاری هم در سریال نیز ایفای نقش خواهند کرد.

هر فصل از این سریال ۲۵ قسمت خواهد داشت و در حال حاضر با نام موقت "نیوجرسی" تولید می‌شود. اعلام چنین خبری در شبکه سه نوید یک مجموعه طنز جذاب را به مخاطبان داد، مجموعه‌ای که هم به مسائل و موضوعات اجتماعی بپردازد و همین که حسابی آنها را بخنداند. همین بهانه‌ای شد تا ما پیگیر این ماجرا شویم و اطلاعات بیشتری درباره این سریال به دست بیاوریم که ببینیم ماجرا چیست و قرار است چه اتفاقی بیفتد.

باجناق فامیل نمیشه!

به گزارش جام جم، مسلما مخاطبان شاخک‌هایشان تیز شده که داستان این مجموعه طنز از چه قرار است؟ داستان سریال طنز نیوجرسی درباره دو تا باجناق است که در شهرداری کار می‌کنند و گاهی درگیر نیوجرسی می‌شوند. یعنی باید سراغ مکانی بروند تا بلوک‌های سیمانی را برای عدم ورود بگذارند.

البته قرار نیست داستان فقط بر این محور بچرخد، بلکه بخشی از قصه مجموعه نیوجرسی به اتفاقات زندگی این دو باجناق می‌پردازد. همان‌طور که گاهی در حرف‌های عامیانه این ضرب‌المثل استفاده می‌شود که ژیان ماشین نمی‌شه، باجناق هم فامیل نمی‌شه، از قرار این دو باجناق هم با هم خیلی کل‌کل دارند. در واقع رقابت بسیار شدید و تنگاتنگ آن دو باعث می‌شود تا موقعیت‌های طنز شکل بگیرد. باز هم شنیده‌ها حاکی است که نقش این دو باجناق را جواد رضویان و سیامک انصاری بازی می‌کنند.

نیوجرسی، آمریکا نیست!

ممکن است با شنیدن کلمه نیوجرسی ناخودآگاه به یاد ایالتی به همین نام که در شرق آمریکا قرار دارد، بیفتید، اما سخت در اشتباهید، چون به هیچ وجه قرار نیست مهدی فرجی به عنوان تهیه کننده و جواد رضویان و سیامک انصاری در مقام کارگردان و بازیگر درباره آمریکا سریال طنز بسازند.

بنابراین منظور از نیوجرسی ایالتی در آمریکا نیست، بلکه المان نیوجرسی است که جلوی در خانه‌ها می‌گذارند. در واقع وقتی از سوی شهرداری، بلوک‌های سیمانی برای پلمب شدن خانه‌ها یا مغازه‌ها جلوی در گذاشته می‌شود به این نام خوانده می‌شود.

حال ممکن است این سؤال دوباره شکل بگیرد که مگر می‌شود نام این بلوک‌های سیمانی، نیوجرسی باشد؟ باید پاسخ مثبت به این شبهه داد، زیرا اولین بار چنین کاری در آمریکا انجام شد و به همین دلیل این اقدام به عنوان نیوجرسی شهره شد و همچنان هم این اصطلاح استفاده می‌شود. البته نام این سریال در حال حاضر موقت است و به احتمال زیاد تغییر می‌کند، اما در حال حاضر این طرح به نام نیوجرسی در سیما فیلم شهره است و باید صبر کرد تا بعد از قطعی شدن ساخت این مجموعه، نامش هم تغییر کند.

چه خبر از فیلمنامه؟

وقتی حرف از ساخت یک مجموعه می‌شود، امکان ندارد پای فیلمنامه به میان نیاید. زیرا اولین آجر در یک بنا، فیلمنامه است. طبق اطلاعاتی که ما به دست آوردیم فیلمنامه سریال نیوجرسی را یک گروه نویسنده زیر نظر جواد رضویان و سیامک انصاری می‌نویسند.

البته باید دید آیا نویسندگان دیگری هم به گروه اضافه می‌شوند یا نه؟ اما در حال حاضر رضویان و انصاری همراه تهیه‌کننده در حال چکش‌کاری فیلمنامه هستند تا بتوانند با یک فیلمنامه منسجم کارشان را شروع کنند. شنیده‌ها حاکی از این است که تا امروز چند قسمت از فیلمنامه نوشته شده است. در واقع این دو هنرمند در کنار تهیه‌کننده از تجربیاتی که سال‌ها در عرصه کار‌های طنز به دست آورده‌اند می‌خواهند بهره ببرند تا به خروجی مناسب هم دست پیدا کنند.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۱ تیر ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده