هفت؛ نتیجۀ خودشیفتگی‌فراستی واهداف‌انتخاباتی‌

رضا درستکار در واکنش به برنامه «هفت» که اخیرا از شبکه سه پخش شد و در آن مسعود فراستی و محمدتقی فهیم همراه با جواد طوسی به نقد فیلم «ناخدا خورشید» پرداختند، به سینماآنلاین گفت: این برنامه مثل تفکر راست فاقد بنیه‌های فرهنگی است و تمام فعالیت‌های فرهنگی‌اش را تعطیل کرده است.

 او اظهار داشت: عوامل سازنده برنامه هفت نمی‌توانند به شکل مشخص، مبارزه خیلی روشنی را با اهل فکر ترتیب بدهند و به همین دلیل مثل اسب تروا، برای تصرف یک قلعه‌، این اسب را می‌آورند و به این شکل می‌خواهند یک فتح انجام دهند، تمام نقاط سینمایی را بزنند و تصرف کنند اما داخل آن تهی است. یا اینکه می‌خواهند یک تغییر در نگاه به تاریخ سینما به وجود بیاورند و یک نوع اسطوره‌شکنی سینمایی انجام دهند، چون می‌دانند که این‌ آثار در شکل‌گیری روند فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در بین نسل‌های جدید هم کماکان اعتبار دارند. مثل چهره‌هایی چون زنده‌یاد عباس کیارستمی، ناصر تقوایی یا مسعود کیمیایی و طبیعتا چهره‌های بعدیِ صاحب‌نام سینمای ایران هم در پیش‌رو هستند.

 درستکار گفت: درواقع عوامل این برنامه از خاموشی و منفعل بودن و همچنین عدم تقویت نیروهای مستقل توسط دولت در حوزه فرهنگ استفاده می‌کنند و حملات خودشان را به دروازه‌های دولت انجام می‌دهند تا برای انتخابات بعدی کرسی‌های خودشان را تصرف کنند. این در حالی است که دولت با خودش فکر می‌کند که ساعت یک نیمه شب، وقتی یکسری منتقد با هم بحث می‌کنند، ارزشی ندارد در صورتی که این بحث‌ها اثرگذار است و امکان ندارد برنامه‌ای از تلویزیون پخش شود که تاثیر نداشته باشد.

 این منتقد و تحلیل‌گر سینمایی گفت: درجه‌ وحشتناکی از دیده شدن در آقای فراستی هست که به خودشیفتگی زیادی منجر شده است و زرنگیِ شخصی خودش را با استراتژی مدیر شبکه سه پیوند زده و با کمک یکدیگر یک برنامه سینمایی را جلو می‌برند. اسمی که می‌شود روی چنین برنامه‌هایی گذاشت، برنامه «فیک و قلابی» است و حمله به فیلمسازی مثل ناصر تقوایی اوج ناجوانمردی است. ناصر تقوایی به معنای واقعی کلمه انسان درجه یکی است. گفتن اینکه تقوایی از مفاخر ماست یک امر بدیهی است و کارهایی که او انجام داده است به اندازه تمام تاریخ سینمای ایران می‌ارزد.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۲۴ امرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده