گالری گردی در شاهکار طبیعت فصل رنگ‌ها

همزمان با آغاز فصل پاییز که رنگ‌ها بر بوم طبیعت شاهکاری هنری می آفرینند گالری های تهران میزبان هنرمندان جوان و پیشکسوتی هستند که آفرینش‌های هنری خود همچون عکس، نقاشی، خوشنویسی و حجم را با مخاطبان در شاهکار طبیعت فصل رنگ‌ها به اشتراک می گذارند.

"بن‌بست" در گالری کاما

نمایشگاه نقاشی و عکس پرتره‌هایی از هومن مهردانا با عنوان بن‌بست جمعه پنج مهر در گالری کاما برپا می‌شود.

۱۵ اثر نقاشی این هنرمند با تکنیک رنگ و روغن روی بوم و پنل خلق ‌شده‌اند و ۷ عکس نیز با نگاتیو و چاپ دستی، آنالوگ با دوربین‌های قطع ۱۲۰ هاسلبلاد و قطع لایکای ۱۳۵ ثبت شده‌اند.

هومن مهردانا درباره آثار به نمایش درآمده می‌گوید: بن‌بست یک وضعیت است و به معنی اتفاق در یک کوچه بن‌بست نیست، به مفهوم رخ دادن اتفاقات واقعی زندگی بعد از یک تجربه است. این آثار حس و حال همه انسان‌های معاصری است که هرکدام بن‌بست را زندگی می‌کنند.

این نمایشگاه از ۵ تا ۱۱ مهر در گالری کاما برپا می‌شود، علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم، پلاک ۴۴ طبقه دوم مراجعه کنند.

«شریعتی؛ پوشه دوم» در دو گالری آریا و دیلمان

این  دومین پروژه از مجموعه سه‌گانه شهری‌ پس از ولی عصر و محصول یک‌سال فعالیت مستمر یک گروه ۳۵ نفره است که با نمایش آثار ۲۴ هنرمند در مهرماه ۹۸ در دو گالری آریا و دیلمان به نمایش در می آید.

این پروژه یک کارگاه آموزشی منسجم است که تلاش دارد هر سال نسل تازه هنرمندان جوان و نوجو را در دل خود پرورش دهد و بر این باور است که شهر به عنوان یک امکان و پتانسیل بالقوه فرصتی‌ برای مکاشفات هنری است.

رامیار منوچهرزاده کیوریتور این پروژه در بخشی توضیح این فعالیت هنری نوشته است: جاده قدیم تهران که در قبل از انقلاب به آن کورش گفته می‌شد پس از انقلاب (با توجه به فضای حسینیه ارشاد و سخنرانی‌های دکترعلی شریعتی) به خیابان دکتر شریعتی تغییر نام داد؛ وسعتی ۱۲ کیلومتری که مرکز تهران را به شمال تهران پیوند می‌دهد.

گالری آریا در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان بهشتی (عباس آباد)، کوچه زرین، شماره ۱۰ است.گالری دیلمان در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان ظفر (دستگردی) نبش خیابان کودکان غزه است.

"باد صبا" در گالری سیحون

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی علی قهرمانی با عنوان "باد صبا" عصر جمعه پنجم مهرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون برگزار می شود.

در بیانیه بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم توفان گرکانی آمده است: «حضور گذشته در امروز با نخستین نگاه به آثار علی قهرمانی و با وضوحی غیر قابل انکار به چشم می آید. حضوری سرخ و طلایی، رنگارنگ و پر ابهام ، آشنا اما نیازمند رمزگشایی؛ اما آنچه حال و هوایی حیرت انگیز به این محتوای آشنا می افزاید همانا حس «معاصر» بودن است که به گونه ای غریب از لابه لای آثار پیش رو منتقل می شود. معاصر به معنای امروز آن و به روایت آگامبن: آنکه نگاهش را سخت کوشانه به عصر خود اختصاص می دهد آنهم نه برای دیدن نور دورانش بلکه برای روایت تیرگی های آن... و البته معاصر به این معنا که تیرگی را با نور و رنگ و سبکبالی به تصویر می کشد و نگاه ما را با روایتی ناآشنا از نور و تیرگی آشنا می کند.»

این نمایشگاه که در خیابان وزراء کوچه چهارم، پلاک ۱۱ واقع شده تا هفدهم مهرماه جاری همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ عصر میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

"حسی از یک فضا" در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی های بهرو باقری با عنوان حسی از یک فضا جمعه ۵ مهر در گالری اُ افتتاح می شود و تا سه شنبه ۱۶ مهر ادامه دارد.گالری اُ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول واقع شده است.

" رویای آهنی" در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی حجم های مجید محسنی با عنوان رویای آهنی جمعه ۵ مهرافتتاح و تا چهارشنبه ۱۷ مهر در گالری شیرین برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «زندگی روزمره و پرشتاب بشری توام با تصرف غیرضروری در محیط پیرامون‌اش سبب گشته تا حیات گونه‌های مختلف جانوری دستخوش تغییر گردد . حیات وحش از نظر بوم‌شناسی و زیست‌شناسی دارای اهمیت زیادی است و توجه ویژه‌ای را در خصوص زنجیره حیات می‌طلبد و فقدان هر کدام از آنها ناشی از دخالت انسان خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت .به عنوان یک علاقمند به محیط‌ زیست تصمیم به ساخت گونه‌های مختلف از حیوانات و نامگذاری انها بر اساس پیشینه ادبی و یا تاریخی نمودم تا به نوبه خودم سهم کوچکی در حفاظت از محیط پیرامونم ایفا کرده باشم.»

"گمگشته" در گذار در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی های نازنین افشار با عنوان گمگشته در گذار جمعه ۵ مهر در گالری شیرین II افتتاح و تا چهارشنبه ۱۷ مهر ادامه دارد.

دربخشی از بیانیه این هنرمند آمده است: «دلیل جابه جا شدن انسان‌ها از یک مکان به مکان دیگر چیست؟ به طور کلی هر نوع جا به جا شدن، برای دست یافتن به تعادل است. انسان‌ها برای رسیدن به تعادل در خویشتن مهاجرت می کنند. ما گاه جذب تجربه هایی نو می شویم و گاه از آنها فاصله می گیریم تا به تحول خود کمک کنیم؛ و تا زمانی که بی قراری حاصل از این حس بی تعادلی در درونمان فروکش نکند، این سیر ادامه خواهد داشت. بر پایه‌ی تجربه شخصی، بر این باورم که زندگی در مکان‌های مختلف بر چگونگی ادراکمان از آن محیط ها تاثیر می گذارد و این تاثیرات نیز به نوبه خود بر برداشت‌ها و باورهایمان. پس از چندین بار جابجایی، حس در موطن بودن، دیگر به عوامل بیرونی بستگی ندارد، بلکه حسی عمیقا درونی است؛ حس و حالی است که نه با جا و مکان، بلکه با کیفیت زندگی و هستی تعریف می‌شود. هر کدام از فرمها و عناصر طبیعی در کارهایم معرف محیط زیست اصیل آن است.»

گالری شیرین شماره ۲ در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ واقع شده است.

"کنرو ایزو" در مرکز نبشی

نمایشگاه های انفرادی عکس های کنروایزو جمعه ۵ مهر در مرکز نبشی افتتاح می شود و تا ۱۰ آبان برپاست.

کنرو ایزو اندیشمندی تصویری‌ست که عکاسی را حاملی برای حیات دشت‌های خیال و مکان‌های معنا به عالم ملموس تصویر می‌کند. او چندان با رنگ‌ها در نمی‌آمیزد و معنا را بی‌پیرایه در طیف گسترده‌ی سایه‌ها و روشنایی‌ها می‌جوید. ایزو عکاس دره‌ی تاریک و رأس نور است. ایزو چیزها را قبل از آن‌که به دام زبان بیفتند و اسیر تفسیر شوند، اهلی تصویر می‌کند. این خط مشی کنرو ایزو عکاس اهل ژاپن و ساکن نیویورک است.مرکز نبشی در خیابان کریم خان، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، کوچه خسرو، پلاک ۵۱ است.

"کرم خراط" در گالری راه ابریشم

نمایشگاه حجم وعکس پرگل عینالو و بابک کاظمی جمعه ۵ مهر در گالری راه ابریشم افتتاح می شود و تا سه شنبه ۳۰ مهر ادامه دارد.

این نمایشگاه در بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ واقع شده است.

"نقاشی" در نگارخانه هور

نمایشگاه انفرادی نقاشی های مهدی حسینی جمعه ۵ مهر  در نگارخانه هور افتتاح می شود و تا دوشنبه ۲۲ مهر ادامه دارد.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: آثار اخیر حسینی در بر گیرنده فضاهای متفاوتی است که خاطره دوره های مختلف هنری اش را زنده می کند.

انتزاع هندسی، همیشه بخشی اساسی از عناصر شکل دهنده آثار حسینی هستند و ریشه در مطالعه دقیق آثار نکارگری مکتب هـرات ایران (قرن ۹ هـجری) دارد. آثـار این دوره، نوعـی تجربه شخصی از ادارک درونـی برای مخاطب فراهـم می آورد که با امر والا (Sublime) پیوند می خورد. این تجربه نه تنها در برخورد با آثار انتزاعی متبادر می شود، بلکه برای آثار فیگوراتیو هم قابل تعمیم می باشد. فضای های پاپ دهۀ پنجاه خورشیدی که اغلب با نشان دادن تنهایی انسان های معاصر شکل گـرفته بود، در این دوره جای خود را به نمایـش غیر مستقیم ردپایی از حضور انسان می دهد که بی ارتباط با فضاهای مینیمال دوره های اخیر نمی باشد.

این نمایشگاه در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ واقع شده است.

"به روایت درختان" در گالری شلمان

نمایشگاه انفرادی حجم های لیلا نظری جمعه ۵ مهر در گالری شلمان افتتاح شد و تا چهارشنبه ۱۰ مهر ادامه دارد.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در من تجربه‌هایی است، پندارها، رنج‌ها و رویاهایی که می‌خواهند خود را به اشتراک بگذارند. نمی‌خواهم از آن‌ها سخن بگویم بلکه دلم می‌خواهد به پیکره‌ای تبدیلشان کنم تا پلی بزنم به ذهن دیگری که شاید به التیام درد مشترکمان یاری کند. ازاین‌رو از انرژی طبیعت کمک گرفتم، ذهنم در کالبد درختان دمید و بعد پیکره‌ای پدید آمد به شکل اندیشه من و به رنگ درختان.»

این گالری در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ است.

"نگاهی از بیرون" در آب انبار

نمایشگاه عکس ژوبین میراسکندری با نام "نگاهی از بیرون" ۲۹ شهریور تا ۳۰ مهر در گالری آب انبار برپاست. این گالری به نشانی میدان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، خیابان بور بور، خیابان خاقانی، بن بست روشن‌منش، پلاک ۲ قرار دارد.

"طبیعت نیم جان" در گالری آتبین

نمایشگاه گروهی نقاشی "طبیعت نیم جان" ۲۹ شهریور تا ۹ مهر در گالری آتبین برپاست. این گالری در خیابان ولی‌عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ قرار دارد.

"گاهنامه ۲" در گالری آس

نمایشگاه گروهی نقاشی "گاهنامه ۲"  ۲۹ شهریور تا ۸ مهرماه در گالری آس واقع در شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ میزبان علاقمندان به هنر است.

"آوای نگاه" در گالری آوای هنر

نمایشگاه گروهی عکاسی "آوای نگاه" با آثاری از ۲۶ عکاس ۲۹ شهریور تا ۹ مهر در گالری آوای هنر به نشانی خیابان فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، بن‌بست پناهی، پلاک ۱ میزبان هنردوستان است.

"نقاشی" در گالری اثر

نمایشگاه نقاشی ایمان افسریان ۲۹ شهریور تا ۲۶ مهر در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶، روبروی خانه هنرمندان برپاست.

"هنر برای صلح" در گالری باروک

هفتمین جشنواره هنر برای صلح ۲۹ شهریور تا ۱۲ مهر در گالری باروک به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل رومی، پلاک ۱۷۲۶، دیهیم سنتر برگزار می‌شود.

"منتخب آثار دوسالانه سیزدهم عکاسی" در خانه هنرمندان

نمایشگاه منتخب آثار دوسالانه سیزدهم عکاسی ۲۹ شهریور تا ۹ مهر در گالری‌های بهار و نامی خانه هنرمندان میزبان هنردوستان است. نمایشگاه نقاشی‌های علی دالوند در گالری تابستان و دو نمایشگاه از آثار میرحسن ارژنگ‌نژاد و ناصر هوشمند وزیری در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران ۲۹ شهریور تا ۹ مهر برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.

"پندارهای خوش" در گالری خط سفید

نمایشگاه نقاشی مریم شریفی با نام "پندارهای خوش" ۲۹ شهریور تا ۸ مهر در گالری خط سفید به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ برپاست.

"هنرمندان معاصر" در گالری سرزمین هنر

نمایشگاه مروری بر آثار هنرمندان معاصر ۲۹ شهریور تا ۹ مهر در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ برپاست.

"در ستایش منیر" در گالری شکوه

نمایشگاه آثار آینه‌کاری سید اسماعیل سروری با نام "در ستایش منیر" ۲۹ شهریور تا ۹ مهر در گالری شکوه برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ مراجعه کنند.

"صلح را باید از کودکی آموخت" در گالری لاله

نمایشگاه بین‌المللی تصویرسازی "صلح را باید از کودکی آموخت" ۲۹ شهریور تا ۱۶ مهر در نگارخانه لاله برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

"قاب‌های همدلی" در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "قاب‌های همدلی" ۲۹ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ میزبان هنردوستان است.

"احتلال در اشتیاق" در گالری هما

نمایشگاه نقاشی امیرناصر اخلاقی با عنوان "احتلال در اشتیاق" ۲۹ شهریور تا ۸ مهرماه در گالری هما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برپا می‌شود.

"آن" در گالری ویستا

نمایشگاه نقاشی عرفان شهیاد با نام "آن" ۲۹ شهریور تا ۹ مهر در گالری ویستا برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه طراحی ماهان قادری با نام "کوکاکولا" ۲۹ شهریور تا ۹ مهر در ویستا پلاس برپاست. گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۴ مهر ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده