دودِ دعوای مدیران، در چشم سینما می رود!

پس از انتشار نسخه قاچاق فیلم «رحمان 1400»، سازمان سینمایی تا رسیدگی به این پرونده و مشخص شدنِ عامل انتشار این نسخه بدون لوگو و باکیفیت از فیلم، صدور پروانه پخش نسخه نمایش خانگی این فیلم را به تعویق انداخت! اکنون داروغه زاده این دو موضوع را در یک توییت به هم مرتبط کرده که در نوع خود اتفاق جالب توجهی است.به گزارش «تابناک»؛ فیلم «خانه پدری» پس از گذر یک هفته‌ای از رفع توقیف و در آغاز دومین هفته توقیف شد؛ اثری که در هفته اخیر، محل بحث و تبادل آرای گسترده ای بود و تعدادی از منتقدان بانفوذ این فیلم نسبت به صحنه خشن درون آن و شماری دیگر نسبت به فضای کلی فیلم و تفسیرهایی نظیر نسبت دادن خانه پدری به عنوان تمثیلی از کشور ایران انتقاد کردند که در مقابل با پاسخ‌ها و استدلال‌های طرف مقابل همراه شده بود؛ اما در نهایت اکنون با دستور مستقیم دادستانی، به واسطه صحنه خشن توقیف شده است.

همچنین قرار بود فیلم سینمایی «مطرب» به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی پس از ماه صفر اکران شود و تبلیغات آن نیز آغاز شده بود؛ اما اکنون شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که این فیلم توقیف شده و سازندگانش امروز در پی رفع توقیف آن در مراکز مربوط حضور یافته بودند. برخی اهالی سینما و مسئولین امر نیز در پی آن هستند تا با اعمال ممیزی‌هایی پیش از آنکه موعد اکران این فیلم سپری شود، این اثر اکران شود و این کمدی اکران نیمه دوم پاییز و آغاز زمستان را از دست ندهد.

معمولاً در چنین فضایی یا فعالان حوزه تولیدِ سینما از توقیف انتقاد می‌کنند یا سکوت می‌کنند مدیر حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رویه دیگری در پیش گرفت و در توییتی از این رویه حمایت کرد و نوشت: «اکران فیلم #خانه‌ی_پدری حاصل لجبازی مدیران سینمایی کشور و انفعال بیش‌از‌حد آنان در مقابل جوسازی‌ها و فشارهای عده‌ای تندرو است که در #خانه‌ی_سینما لانه کرده‌اند. همین لجبازی را درباره‌ی فیلم #مطرب هم کردند و نتیجه‌اش را دیدند...  .»

این موضع‌گیری به خصوص درباره فیلم مطرب که هنوز اکران و دیده نشده و تنها مدیران سازمان سینمایی وزارت ارشاد و حوزه هنری آن را تماشا کرده‌اند، به موضوع ابعاد تازه‌ای بخشید و ابراهیم داروغه زاده در پاسخ در توییتی به کنایه نوشت: «اقاي حمزه زاده عزيز، شما در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي حقوق نمايش خانگي #رحمان١٤٠٠ را همزمان با فيلمبرداري بالاي يك ميليارد تومان پيش خريد ميكنيد و همزمان در پي ادرس دادن به قوه قضاييه براي توقيف #مطرب هستيد!»

نکته قابل توجه اینکه پس از انتشار نسخه قاچاق فیلم «رحمان 1400»، سازمان سینمایی تا رسیدگی به این پرونده و مشخص شدنِ عامل انتشار این نسخه بدون لوگو و باکیفیت از فیلم، صدور پروانه پخش نسخه نمایش خانگی این فیلم را به تعویق انداخت! اکنون داروغه زاده این دو موضوع را در یک توییت به هم مرتبط کرده که در نوع خود اتفاق جالب توجهی است.

همزمان با این موضوع، یکی از عناصر رسانه‌ای حوزه هنری به توقیف فیلم #دیدن_این_فیلم_جرم_است محصول حوزه هنری اشاره کرد که ظاهراً با دستور مقامات ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داده است. حمزه زاده این توییت را ریتوییت کرد و بدین ترتیب مشخص شد با یک دعوای چندوجهی مواجه هستیم و پشت پرده اتفاقات این روزهای سینما، مسائل دیگری در جریان است.

 

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۸






نظرات کاربران





معرفي فيلم هاي روي پرده