پشت پرده مهاجرت مهناز افشار به روایت بهروز افخمی/ همسرش او را تحریک کرد!

بهروز افخمی، کارگردان مطرح سینمای ایران در گفتگویی درباره مهاجرت  مهناز افشار و مزدک میرزایی و عوامل مهاجرت‌ هنرمندان گفت: هنرمندانی که برای کار و آینده بهتر به خارج از کشور میروند، اصلا فکر اساسی نمی کنند و از سواد بالایی برخوردار نیستند، زیرا اگر کمی تامل میکردند متوجه میشوند که شرایط کار هنری در خارج از کشور بسیار سخت تر از داخل کشور است و وقتی کسی نتواند در کشور موفق شود چطور میتواند در خارج از کشور به موفقیت برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی هنرمندان تصور می کنند در خارج از کشور امکانات بیشتری به آنها برای پیشرفت داده میشود اما واقعیت این است رقابت هنرمندان برای پیشرفت در خارج از کشور خیلی وحشتناک است و سلبریتی ها در آنجا برای پیشرفت حاضرند از جنازه یکدیگر هم رد شوند.به گزارش خبرگزاری دانشجو، افخمی در ادامه خاطرنشان کرد: هنرمندی که دارای عقل باشد به این فکر میکند که عاقبت هنرمندانی که مهاجرت کرده اند چه شده است و بعد تصمیم به مهاجرت میگیرد، متاسفانه ساده لوحانه برخی ها تصور می کنند که اگر پایشان به خارج از کشور برسد برایشان «فرش قرمز» پهن میکنند اما وقتی میرسند تازه متوجه میشوند که این رویا، سرابی بیش نبود.

وی تصریح کرد:  البته این وسط برخی هنرمندان هم هستند که خیلی زرنگی میکنند و می روند آن طرف آب و از یک جشنواره خارجی یک جایزه میگیرند و برمیگرند.افخمی در ادامه درباره علل پیوستن مهناز افشار به شبکه خارجی معاند گفت: مزخرفاتی که مهناز افشار در صفحه شخصی اش نوشت بخاطر هول دادن‌‌های همسرش بود و مشخص است همسرش  یک سیاستمدار درجه ۲  بی سواد است که مهناز افشار را علیرغم خواست خودش مجبور به این سفر کرد.

وی تصریح کرد: مهناز افشار شخصا تمایلی به رفتن شبکه فارسی زبان خارج از کشور نداشت و عملا مجبور شد با تحریک همسرش به نوشتن  مزخرفاتی در صفحه شخصی اس شرایطی فراهم کند که از کشور برود و البته نتیجه اش را هم گرفت.

افخمی درباره مهاجرت مزدک میرزایی به شبکه سعودی گفت: چون خیلی فوتبالی نیستم آنچنان که باید مزدک میرزایی را نمی شناختم اما شنیده ام مجری ورزشی توانمندی  بوده است اما فکر نمی‌کنم این مجری آینده‌ای بهتر از بقیه هنرمندان مهاجر داشته باشد.

وی تاکید کرد: البته معتقدم اگر شرایطی فراهم شود و این هنرمندان با اظهار ندامت به کشور بازگردند باید برای ادامه فعالیتشان در کشور شرایط عادی را فراهم کرد .

این کارگردان سینما در خصوص مهاجرت برخی هنرمندان کمتر شناخته شده به شبکه های فارسی زبان و بازگشتشان به کشور گفت: در این خصوص یک  داستان غم انگیز وجود دارد که بخشی از بازیگران که به دلایل مختلف شرایط کار در سینما و تلویزیون پیدا نمیکنند تصور میکنند اگر مهاجرت کنند پیشرفت خواهند کرد و برخی ها از این هنرمندان نمیخواهند این واقعیت را قبول کنند که اگر اینجا نتوانند کار کنند در خارج از کشور هم چندان موفق نخواهعند بود.

وی گفت: البته بسیاری از این هنرمندان بخاطر عشق به هنر، خودشان را نابود میکنند و به نظرم کار درست این است که وقتی اینها که میروند و با پشیمانی برمیگردند را با مهربانی در سینما و تلویزیون تحویل بگیریم.

بهروز افخمی در پایان درباره اینکه آیا خودش به عنوان یک کارگردان تاکنون به مهاجرت فکر کرده است یا خیر، گفت: البته برای فیلم ساختن در خارج از کشور و استفاده از از بازیگران خارجی در فیلم هایم  زیاد فکر میکنم اما مسلما تاکنون به مسئله مهاجرت فکر هم نکرده ام زیرا در هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران به انسان خوش نمیگذرد و این مسئله واضحی است که  خارجی هایی که برای مسافرت به کشورمان می آیند وقتی از ایران می روند با اظهارنظرشا ن آرزو میکنند دوباره به کشورمان سفر کنند زیرا آنها که در قالب مقایسه به ایران می نگرند به خوبی فهمیده اند که ایران چه کشور گل و بلبلی است.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۷ دی ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده