پشت پردۀ دور تازۀ «مجری‌سازی» در صداوسیما

با شروع اجرای سام درخشانی در مسابقه تلویزیونی «ایران» در رزوهای اخیر؛ این تنها دورخیز سیما برای معرفی مجریان تازه نبوده است. حضور علیرام نورایی در مقام مجری فصل تازه مسابقه «مافیا» که پیش از این بهنام تشکر اجرای آن را برعهده داشت و پخش تیزرهای مسابقه تلویزیونی «ایرونیش» با اجرای پوریا پورسرخ از نمونه‌های دیگری اجرای بازیگران در قاب تلویزیون است.

مسابقه تلویزیونی «مافیا» که از شبکه سلامت روی آنتن می‌رود، فضایی داستانی و سینمایی دارد و شاید این چالش حضور در مقام مجری را برای بازیگری با کارنامه علیرام نورایی را واجد جذابیتی دو چندان کرده است. این مسابقه در فصل اول و با اجرای بهنام تشکر که پیش‌تر او را در مجموعه‌های طنز تلویزیون به یاد داشتیم هم توانست ارتباط قابل قبولی با مخاطبان برقرار کند و به پشتوانه همین توفیق شبکه سلامت سراغ ساخت فصل دوم آن رفته است.

پوریا پورسرخ اما یکی از بعیدترین انتخاب‌ها برای چالش اجرا محسوب می‌شود و باید دید سازندگان و طراحان مسابقه «ایرونیش» که قرار است درآینده نزدیک از شبکه دو روی آنتن برود، با چه محاسبه‌ای به این گزینه رسیده‌اند. پورسرخ هم البته مانند سام درخشانی خاستگاهی تلویزیونی دارد و همواره بیشترین فرصت دیده شدن را در قاب سیما داشته است، باید دید آیا این قاب به اندازه دنیای بازیگری می‌توان در عرصه اجرا هم برای او شهرت و توفیق به همراه داشته باشد؟

فارغ از این مصادیق اما رویکرد سیما در جذب بیشتر بازیگران و دعوت آن‌ها به مشارکت در چالش «اجرا» آن هم در حالی که مدت‌هاست تلویزیون در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت برندهای خود در عرصه اجرا بی‌نصیب مانده وجای خالی بسیاری از مجریان در شبکه‌های مختلف محسوس است، هم قابل تأمل است.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۱ اسفند ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده