نشان شوالیه ی فرانسه برای شهاب حسینی

 

نشان «شوالیه» در مراسمی رسمی که شامگاه پنجشنبه در سفارت فرانسه در تهران برگزار شد به شهاب حسینی هنرمند ایرانی اهدا شد. به گزارش شایان فیلم، نشان شوالیه به خاطر خلاقیت هنری یا ادبی یا به خاطر مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می شود.  در این مراسم؛ شهاب حسینی نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه را از  فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در تهران دریافت کرد و نامش در رتبه کسانی که این نشان را از دولت فرانسه دریافت کرده؛ ثبت شد.

شهاب حسینی پرافتخارترین بازیگر در حال حاضر سینمای ایران در سطح بین المللی و از جمله محبوبترین چهره های سینمایی کشور است.او تنها هنرپیشه در خاورمیانه است که موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن و خرس نقره ای جشنواره برلین برای بازیگری شده است.

در مراسم اهدای نشان شوالیه در کنار شهاب حسینی چهره‌هایی فرهنگی مختلفی از سایر نقاط جهان حضور داشتند.

پیشتر در ایران شخصیت‌هایی چون محمدرضا شجریان (خواننده)، دکتر حسابی، عباس کیارستمی (کارگردان و عکاس)، داریوش شایگان (نویسنده و شاعر بود)، لیلا حاتمی (بازیگر)، یدالله رویایی (شاعر)، شهرام ناظری (خواننده)، محسن مخملباف (کارگردان)، پری صابری (کارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس)، اصغر فرهادی (کارگردان) و محمدعلی سپانلو (شاعر و مترجم ایرانی) نشان شوالیه را دریافت کرده‌اند.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۰۹ اسفند ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده