سریال‌های محبوبی که ادامه‌شان ساخته نشد

خانه سبز

یکی از بهترین ترکیب‌های بازیگری سریال‌های تاریخ صداوسیما. مجموعه‌ایی به شدت پربیننده و محبوب، که همچنان به طور مستمر بخش‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. سریالی با داستان و شخصیت‌هایی که کاملا پتانسیل ادامه در چندین فصل را داشتند اما این اتفاق نیفتاد. هرچند بعدها سریالی با حضور خسرو شکیبایی و رامبد جوان با نام «سرزمین سبز» ساخته شد که مدتی اجازه‌ی پخش نداشت، ولی در زمان پخش -هرچند کم و بیش مورد استقبال قرار گرفت- اما به موفقیت «خانه سبز» نرسید.

پاورچین

از موفق‌ترین سریال‌های مهران مدیری با داستانی ساده و کارکترمحور، در روزهایی که پیمان قاسم‌خانی در تلویزیون و سینما در مسیر موفقیت افتاده بود و حاصلش تعدادی از بهترین شوخی‌ها و متن‌های مجموعه‌های کمدی تلویزیون بود. ترکیب مهران مدیری و جواد رضویان در این سریال به شدت محبوب شد و بعید بود در صورت پیگیری سازندگان در آن زمان، صداوسیما با ادامه‌ی این سریال مخالفتی می‌کرد. اما مهران مدیری برنامه‌های دیگری در سر داشت.

شب‌های برره

پیش زمینه‌ی تعدادی از شخصیت‌های پاورچین و شهری خیالی به نام برره، باعث شد مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی سراغ جاه‌طلبی بزرگ‌تری به نام «شب‌های برره» بروند. سریالی با حضور یکی بهترین ترکیب‌ها برای فیلمنامه‌ی سریال؛ از مهراب قاسم‌خانی و خشایار الوند تا امیرمهدی ژوله و سروش صحت که خروجی‌اش، تولیدی فراتر از سطح کمدی‌های معمول تلویزیون بود و نتیجه‌اش، یک مجموعه به شدت پربیننده. هرچند قراردادِ ساخت در ابتدا ۱۳۵ قسمت بوده اما از پس از ۹۰ قسمت، تولید این سریال به یکباره متوقف شد. اگر کج‌‌سلیقگی‌ها نبود، ساخت فصل‌های بعدی «شب‌های برره» تا سال‌ها صداوسیما را از نظر مخاطب بیمه می‌کرد.

بزنگاه

هرکدام از سریال‌های تحسین‌برانگیز رضا عطاران از «خانه به دوش» تا «متهم گریخت» قابلیت ادامه تا چند فصل را داشتند. شاید در این میان موفق‌ترین‌شان «بزنگاه» بود. سریال به شدت پربیننده‌ی ماه رمضان که دچار ممیزی بسیار شد و اتفاقات حاشیه‌ای آن موجب دلخوری رضا عطاران و جدایی‌اش از صدا و سیما تا امروز گشت. رضا عطارانی که هیچگاه به عنوان کارگردان در سینما به موفقیت‌های درخشانِ تلویزیونی‌اش نرسید. با این حال، با وجود تلاش‌های فراوانی که برای بازگشتش به تلویزیون شده او فعلا از حضورش به عنوان یک بازیگر پول‌ساز در سینما راضی است.

وضعیت سفید

سریالی که تمام علاقه‌مندان حمید نعمت‌الله را پای تلویزیون آورد و به شدت محبوب شد و زمینه‌ساز ساخت آثاری درباره‌ی دهه شصت در سینما و تلویزیون. شخصیت‌های «وضعیت سفید» آنقدر جذاب بودند که تا چند فصل می‌شد در زمان ‌های مختلف ادامه‌ی داستان‌ آن‌ها را روایت کرد. صداوسیما مشکلی با این سریال نداشت و حتی شایعه‌ی قسمت دوم این مجموعه هم منتشر شد اما حمید نعمت‌الله ترجیح داد سراغ دیگر پروژه های سینمایی اش برود.

پژمان

زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی حاصل سریال به شدت موفق سروش صحت هستند. فیلمنامه‌ی پیمان و مهراب قاسم‌خانی و ایده‌ی خوبی که نتیجه‌اش یک زوج پول‌ساز برای سینمای ایران بود. ساخت ادامه «پژمان» در قالب «خوب بد جلف» در سینما شاید برای عواملش درآمدزا بود اما هیچ‌گاه به موفقیت و محبوبیت سریال «پژمان» نرسید. ساخت ادامه‌ی سریال «پژمان» در چند فصل دیگر هنوز هم ممکن است، به شرطی که سازندگانش دل از سینما و جذابیت‌هایش بکنند.

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده