خط قرمزهای «پایتخت ۶» به روایت سیروس مقدم

سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت ۶» درباره تغییرات این سریال با شیوع ویروس کرونا به هفت صبح گفت: از ابتدا قرار بود که با آمدن بهبود و به بهانه دعوت او توسط برنامه تلویزیونی احسان علیخانی خانواده به تهران سفر کنند. از آنجایی که ورود بهبود به قصه از قسمت هفتم یا هشتم اتفاق می افتد و این تقریبا همزمان بود با شیوع ویروس کرونا در تهران و مازندران و کل ایران، به ناچار چرخشی در فیلمنامه ایجاد شد. با همه اینها ما در قسمت پایانی این فصل و قسمت های باقی مانده ای که فیلمبرداری نشده و بعد از عادی شدن شرایط کرونا ضبط و پخش خواهد شد، ما شاهد سفر خانواده به تهران خواهیم بود و این ذات سفر در پایتخت منعقد خواهد شد.

مقدم در مورد عبور از خط قرمزها در فصل ششم و شوخی با آداب و مناسک، خاطرنشان کرد: اعتقاد بنده این است که تلویزیون باید آینه تمام قد جامعه باشد. «پایتخت» هم آینه تمام قد جامعه است. منتها در یک اشل کوچک تر و جمع و جورتر. بحث اعتقادات مذهبی، باورهای اخلاقی و فرهنگی مردم، از مواردی است که مخاطبان دوست دارند به شکل واقعی تر و نه اتو کشیده و پاستوریزه، همانطور که دور و بر خود می بینند در تلویزیون هم ببینند. تلویزیون در طول ساعات و روزها و ماهها و سال های زیادی فرصت این را داشته و دارد که مناسک و آداب حج و نماز را بارها پخش کند. ما اجازه دهیم که یکبار هم به قدری اندک و ناچیز از زاویه دیگری هم به آن پرداخته شود. زاویه طنز و حلاوت و شیرینی ای که ممکن است در همین مناسک و مراسم اتفاق بیفتد و مثلا من خودم سعادت این را داشته ام که به خانه خدا مشرف شوم و خوب به خاطر دارم که در کنار انجام اعمال عبادی سیاسی ام، لحظات بانمک و شیرینی هم اتفاق می افتد. (مثل خاطره سنگ زدن به شیطان)

او در پایان توضیح داد: اگر مردم و مخاطبان همچنان مشتاق به دیدن «پایتخت» باشند و اشباع نشده باشند، اگر مدیران فرهنگی و مدیران سازمان و شبکه یک، «پایتخت» را در اولویت برنامه هایشان داشته باشند و به این نیاز مردم پاسخ مثبت دهند و در آخر و از همه مهمتر اگر محسن تنابنده و تیم نویسندگان حرف تازه، قصه تازه ای داشته باشند و به ورطه تکرار نیفتند، حتما «پایتخت»های بعدی هم ساخته خواهد شد. در غیر این صورت بهتر است با یک «پایتخت» ضعیف و تکراری و کم اثر، خاطره خوب و خوش پایتخت ها را خراب نکنیم.

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۹






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده