آغاز تابستان با هفت نمایش جدید روی صحنه

نمایش‌های جدیدی که به تازگی به صحنه تئاتر آمده و یا به زودی آغاز خواهند شد؛ شامل «رژه کور» در تئاتر مستقل، «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» در حوزه هنری، «اطلسی‌های لگدمال شده» در تئاتر گندم و ... هستند.به گزارش فارس، هفته نخست تیرماه و با گرمای هوا شاهد هستیم که نمایش‌هایی نیز اجرایشان را برای نخستین هفته در تالارهای تهران آغاز می‌کنند.

نمایش «پرتی» از چهارم تیر ماه تا پانزده تیر اجرایش را هر شب ساعت 18 در پلاتو اجرای تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

این نمایش به نویسندگی رسول کاهانی و کارگردانی بهار رضی‌زاده و بازی کتایون لطیف، شوکا کریمى، بهار رضى‌زاده، ثمین راد نیکنام و ماهنى مهرپور به صحنه می‌رود. این نمایش در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی امسال اجرا شد و جایزه بازیگری زن نیز از این جشنواره دریافت کرد.این نمایش روایت کننده‌ داستان پنج دختر است که در اتاقى در یک خوابگاه، راجع به نیم ساعت پیش از آنچه در حال حاضر نمایش در آن هستند بحث مى‌کنند و هر کس روایتى متفاوت از آن زمان دارد.

*پرونده شماره 81، بر صحنه تئاتر

نمایش پرونده شماره 81 به نویسندگی و کارگردانی امیرمحمد مهاجری از چهاردهم تیر ماه اجرایش را هر شب ساعت 19 آغاز می‌کند.

بازیگران این نمایش  فائزه احمدی، سید محمدعلی جویره، بهاره سنایی راد، محمدحسن فرازبخت، امیرمحمد مهاجری، علی هادی پسیان و تهیه کننده: امیررضا هرمزی است. داستان این نمایش معمایی این است که در بار استن قتلی رخ می‌دهد و مریل و استیو در پی حل آن هستند.

*صندوق ما راز داره

کمدی «صندوق ما راز داره» به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و کارگردانی نسیم یاقوتی از 27 خرداد اجرایش را آغا کرده و تا 17 تیر هر شب ساعت 19/30 به صحنه تالار محراب می‌رود.

این نمایش با شعار نمایش‌های قدیمی ایرانی و عروسکی را دریابیم، دارای بازیگران و عروسک گردانانی چون  رامین مسییبی، شادی محمدی، علی رضا فتح علیان، نینا فرشادی است.

مهشاد دختر احمد آقا خیمه‌شب‌باز بعد از فوت پدر و مادرش مجبور به ترک خانه اجاره‌ای‌اش می‌شود.در این میان از طرف دلال ها پیشنهاد فروش عروسک‌ها به موزه‌های فرنگ را دارد و او بین این پیشنهاد و ماندن در ایران مانده است و ...

*زمستان 66 در شهرری

نمایش زمستان 66 به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی مجید قربانی از 29 خرداد تا 7 تیر هر شب ساعت 18:30 به صحنه می‌رود.

این نمایش در مجتمع ابوالفتوح رازی شهرری اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش سعید ابوحمزه، سحر اسکندری، نرگس اسماعیلی، زهرا آرایی، رضا باختر، فاطمه پوشپاس، مهسا دهقان، علی شجاعی، حدیث شراهی، منیره شریعت زاده، محمدرضا عباسی، ‌سید حامد میرزاخلیل هستند.

نمایش زمستان 66 داستان خانواده‌ای است که مشغول اسباب کشی هستند و اعضای خانواده هر کدام مشکلات و دلمشغولی‌هایی دارند و در ضمن روابط آنها دچار مشکلات و مسائلی است. همه این شرایط تحت تأثیر موشک باران تهران توسط عراق در زمستان سال 66 است.

*اطلسی‌های لگدمال شده

نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» به نویسندگی تنسی ویلیامز و ترجمه مرجان بخت مینو و کارگردانی علی پیله ور از 30 خرداد اجرایش را ساعت 20 در مؤسسه فرهنگی هنری گندم (تئاتر گندم) در تماشاخانه پرویز پرستویی آغاز کرده و تا 15 تیر ادامه دارد.

بازیگران: فاطمه میری، محمد قائم مقامی، امین ابراهیمی، سید امیر حسینی هستند. نمایش در دکان خرت‌وپرت‌فروشی ساده‌ای اتفاق می‌افتد که مالک و اداره‌کننده آن دوشیزه دروتی سیمپل است. او اهل نیوانگلند است و بیست‌وشش سال دارد. ظاهرش بسیار جذاب است، اما خانه و قلب خود را در پشت دو ردیف گل اطلسی پنهان کرده است.

*آنکه گفت آری، آنکه گفت نه

نمایش «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» به نویسندگی برتولت برشت و کارگردانی هومن رهنمون از هفتم تیر هر شب ساعت 19 اجرایش را در تماشاخانه مهر حوزه هنری را آغاز می‌کند.

بازیگران این نمایش فاطمه الله ویرنی، بهار پاسبان، نازنین تاجیک، امیرحسین تاری، زهرا تاک، پریسا ترابی، مهسا ترابی، غزاله چیذری، نریمان حکانی، مونا حیدری، بهار خسروی، زینب خسروی، ‌ زهرا درخشان، کیمیا درخشان، لادن دماوندی، کیمیا دهقانی، زهرا زاهدی مهر، سجاد زنگی، صبور سعیدی، امیرحسین شیخی، حانیه صالحی، آرزو صراف رضائی، اسما صوری غیاثوند، عطیه عبداله‌بیگی، صدرا عظیمی، فربد عقیده‌مند الهی، محمدمهدی غریب‌زاده، بهنام غلام نیا، امیرحسین فاتحی، متین فتاحی، مهتا فرزام نیا، فریده فکری، سارا قدری، کیاوش قربانی، لیلا کاریزنوی، میثم کاریزنوی، مرتضی کریمیان، مهتاب کیوان‌جو، داوود گراوند، صبا گراوند، مائده محسنی، مهسا مشهدی عباسی، سحر مغنی شناس، حسین ملکیان، آیناز سادات میرحسینی، حسین نصیری، رضا همتی هستند.

این نمایش یک تئاتر روایی همراه با موسیقی زنده و برداشتی آزاد از نوشته برتولت برشت، زنده‌یاد مصطفی رحیمی است. خلاصه داستان این نمایش روستائی دچار یک بیماری واگیردار است. آموزگار روستا و یکی از شاگردانش همراه عده‌ای دیگر سراغ درمانی به آن سوی کوه‌ها می‌روند. داروئی نمی‌یابند اما.

*رژه کور در تئاتر مستقل

نمایش رژه کور به نویسندگی پیتر هانتکه و ترجمه حسن ملکی و کارگردانی علیرضا طاهری از سوم تیر ماه اجرایش را در تئاتر مستقل هر شب ساعت 21 آغاز می‌کند.

بازیگران نمایش محمد‌حسین اثنی عشری، کیمیا فرخزاد، زینب براتی، سارا حسینی، غزاله نوروزی، هدیه صدر، گیسو نوعی، عاطفه علی‌محمدی، نوشین کمالی، نادر نعمتی، وهاب عباسی، پرهام رستم‌آبادی، سینوره کفاش طلب، سحر آقا‌جری، نیما ملک، منصوره اسدی، ریحانه جمشیدیان، مونا طلوع مروی، امیر محمدی، مصطفی الیاسی، امیر‌حسین بصیر، علی شجره، تندیس احمد‌وند، فاطمه معتبر‌زاده، پارمیدا صفدری، سارا صبری، کوشا ابراهیمی، ملیکا حسین‌پور، الهه نورانی هستند.

این کار براساس نمایشنامه «اتهام به خود» نوشته پترهانتکه (ترجمه‌ی حسن ملکی) و انیمیشن کوتاه «تانگو» ساخته‌ی زبگنیو ریبچنسکی است و این تئاتر یک قطعه کلامی و تصویری است برای عده‌ای مرد و عده‌ای زن. نقش ندارد و موقعیت انسان را در بستر زندگی روزمره بررسی می‌کند و به اینکه انسان آن چیزی نیست که بوده و می‌تواند باشد اشاره دارد.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۲ تیر ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده