مسئولان ممنوع الخروجی جعفر پناهی را لغو کنند

شایان فیلم: رسول صدر عاملی کارگردان سینما که فیلمهای مطرحی مانند «دختری با کفش های کتانی»، «دیشب باباتو دیدم آیدا» و «من ترانه 15 سال دارم» را در کارنامه دارد با انتشار پستی در اینستاگرام از مسئولان خواست که زمینه حضور جعفر پناهی را در جشنواره کن 2018 فراهم کنند.

به گزارش شایان فیلم، جعفر پناهی که به خاطر فعالیت های سیاسی اش در انتخابات سال 1388 به ممنوعیت هایی مانند مصاحبه نکردن با رسانه های داخلی و خارجی، نساختن فیلم و عدم خروج از کشور محکوم شده است اما با دوربین شخصی و به صورت تجربی همچنان فیلم می سازد و در این مدت فیلمهایی مثل «پرده»، «تاکسی» و «سه رخ» را ساخته است که این آخری امسال به بخش مسابقه هفتاد و یکمین جشنواره کن راه یافته است.

رسول صدرعاملی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به این که «سه رخ» پناهی در کنار فیلم اصغر فرهادی در بخش مسابقه جشنواره کن حضور خواهد داشت، نوشته است: «امیدوارم درایت مسئولان مربوطه، هر که هستند بر این باشد که اجازه دهند جعفر پناهی در فرانسه حضور یابد. دبیر جشنواره کن و وزارت امور خارجه فرانسه دعوت رسم خود را از پناهی مکتوب ارسال داشته اند. سینمای ایران بالنده و پویا و تاثیر گذار به راهش ادامه می‌دهد و نام و یاد ایران عزیز را در ذهن و خاطره مردم جهان عزیز و گرامی می‌دارد. با آرزوی موفقیت برای هر دوفیلم بلند و سینمایی فرهادی و پناهی و دو فیلم کوتاه دیگر، سینما زنده است.»

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده