46 هنرمند «طبیعت بی‌جان» را روی دیوار می برند!

آثار  ۴۵ هنرمند در قالب نمایشگاه «طبیعت بی‌جان» به نمایش درخواهد آمد. به گزارش ایسنا طبق گزارش رسیده، نمایشگاه گروهی «طبیعت بی جان» از جمعه این هفته پنجم آبان ماه تا یازدهم این ماه در گالری «فردا» برپا می‌شود که در آن ۴۵ هنرمند با کیوریتوری «هانی نجم» به خلق اثر پرداخته‌اند.

در این نمایشگاه آثار مازیار اصغری، رحیم مولاییان، ساغر مسعودی، هانی شرار، غلامرضا امین زاده، نیوشا خطیب، سحرعبدالهی، هومن بیات، کامبیز حضرت پور، آرزو جباری، مهشید هاشمی، سالومه گل نراقی، محبوبه میرزایی، فریبا دارابی، رضا شاه حسینی، هوزانا رحیمی، آزاده پذیرا، علیرضا رضوی، سحر سیدنژاد، سمانه گروسی، مرجان خرم گل کاران، امیرحسین مولایی زاده، سهیلا عزیزی، سحر بزرگ نژاد، فاطمه شریعتمداری، فاطمه ستاره، گلناز شهاب نیا، طاها حامد، رزا زرشناس، نسرین یوسفی، حوریه هادی، سوسن شریفی، م. یاقوت، امیر دهقان، فرانک ژین، افسانه مسگرزاده، ثمره بدری، نسرین علائمی، نادیا کرمی، امیر اصغرزاده، مریم حسن پور، مهسا امین زاده، سحرشکراله زاده، امیراحسان محمدی و محمدرضا شرف الاسلامی به نمایش درخواهد آمد.

رحیم مولاییان درباره‌ی این نمایشگاه نوشته است: «طبق عقاید رایج، زئوس و پارهازیوس در یونان باستان در خلق واقع گرایانه‌ترین طبیعت بی‌جان به رقابت می‌پرداختند و در قرن ۱۳ میلادی طبیعت بی‌جان در آثار جیوتو و شاگردانش برای نقاشی دیواری مذهبی به کار می‌رفت، در رنسانس جنبه نمادین و سمبلیک یافت و در آثار وان ایک در اروپای شمالی وارد حیطه فوق رئالیستی شد.داوینچی اولین فردی بود که کوشید طبیعت بی‌جان  را مستقل و جدا از پیام مذهبی به تصویر بکشد. از قرن ۱۶ رشد و علاقه مندی به محیط طبیعی پیرامون شکل‌گیری دایره المعارف گیاهی، داروها، سنگ های معدنی، صدفها، حشرات و میوهها و گل‌های جنگلی زمینه نگاهی نو در خصوص طبیعت بی جان را شکل داد.

«طبیعت بی جان» اثر لگر  با فضای بزرگ سفید و خطوط تیز و رنگ های ساده  به دنبال ایجاد یک تاثیر مکانیکی بر اثر بر میآید.سوررئالیست‌ها اشیا را وارد فضایی رویایی و خواب آلود کردند. در آثار خوان میرو، اشیا بی‌وزن در فضای نقاشی معلق هستند و جورجیو موراندی اشیاء و بطری‌ها را به وهمی تصویری سوق میدهد.

این نمایشگاه از ۵ تا ۱۱ آبان‌ماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۴ آبان ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده