گالری‌هایی که پاییزتان را زیباتر می‌کند

پاییز به فصل مورد علاقه هنرمندان معروف است! آنهایی که عصرهای پاییزی خود را با دیدار از گالری ها و نمایشگاههای هنری پر می کنند قطعا لذت دوچندانی خواهند برد. در حالیکه به نیمه های پاییز نزدیک می شویم شما را به دیدار از گالری های پایتخت دعوت می کنیم!

گالری تم

سارا سعادت فرد و معصومه خدابخشی آثار خود را به همراه آثار هنرمندانی چون سمیه عطااللهی، بهناز مرادی، پگاه ملاحسنی، ندا صبرلویی، سارا خودیکار، ستاره فرهنگی، الهه نجفی، رزا پیروزنیا، کتایون عزیزیان، مهتاب داج، زینب رضایی، مهسا خوش سعادت، فریبا رخصتی، حدیثه طاعتی زاده، مژگان رشوند، فاطمه سادات فضایل اردکانی، منا فرزانه، مریم رشیدی، ریحانه خمسه، زهرا وحدی، بهاره اسدی، ملیحه رسول پور و مهسا عباس پور گردآوری کرده است و از 12 تا 17 آبان ماه سال جاری در این گالری عرضه می کنند.

گالری نگاه

محمدرضا عرب خزائلی آثار خود را به همراه آثار هنرمندانی چون نازلی کلانی، ماریسا حبیبی جویباری، پوریا احیایی، مریم کوچک نژاد، محمد حبیبی، تاتیانا شینول، آیدا روزبیانی و بنفشه آنیش گردآوری کرده است و از 12 آبان تا 1 آذر ماه سال جاری در این گالری عرضه می کند.

گالری افرند

اسماعیل شیشه گران آثار خود را در این گالری از 12 تا 26 آبان ماه سال جاری عرضه می کند. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری افرند مراجعه کنند. شیشه گران دانش آموخته نقاشی از هنرستان هنرهای زیبا و گرافیک از دانشگاه هنر است و از آمیزش این دو به رفتاری دست یافته تا معنای آثارش بارزتر جلوه کند. در کار او، هنر عمومی وبی واسطه گرافیک، صراحت «معنا» را بیشتر می کند و قدرت طراحی، استحکام آثارش را تضمین می نماید. فیگورهای انسانی و حیوانی او، محکم و خلل ناپذیرند و رنگ ها در یک هارمونی هوشمندانه، نهایت درخشش و جلوه گری را دارند.پوسترهایی که وی با همکاری برادرانش کورش و بهزاد ساخت، مشحون از سمبل هایی آشناست؛ کبوترآزادی، شهادت، گل، فریاد و رنگ های محدود و معناگرا که غالبا به سرخ و سیاه مختصر شده اند.

گالری شکوه

مرتضی شمیسا آثار خود را از 12 تا 17 آبان ماه سال جاری عرضه می کند. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری شکوه مراجعه کنند. قلم کوفی هندسه شکوهمند و پرباری بود که منبع زایش اقلام سته گشت و پس از آن قلم های اصطلاحا ایرانی. این قلم ها در جغرافیای اسلامی به صورت های گوناگون با مردم زیسته و این زیبایی شناسی با ناخودآگاه انسان ضرقی به عنوان عناصر تصویری آشنا تداوم یافته است.این نمایشگاه با دو پایه قلم، نسخ و نستعلیق به عنوان پیشنهادهایی  مجرد و مجزا از هر معنای ادبی و لغوی ارائه شده است. پیشنهادهایی که در جلوه ای کاربردی هم توان حضور در زندگی انسان معاصر را داشته باشد.

گالری اران

نسیم داوری آثار خود را در این گالری از 12 تا 29 آبان ماه سال جاری عرضه می کند. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری اران مراجعه کنند.نسیم داوری در نقاشی های خود همیشه از مرزهای خیال فراتر می رود و پا در جهان خودساخته خویش می گذارد. جهانی که او خلق می کند جهان برابری های انسانی است که در آن موجودات در آن به یک اندازه رنج می برند و یا به یک اندازه خوشبختند. فرزند می زایند، شغلی دارند، بازیگوشی می کنند، فلسفه می بافند. آثار این نمایشگاه در چند دسته مختلف به خصوص از نظر تکنیکی دسته بندی می شوند، اما روح حاکم بر آنها یکی است. نقاشی های روی سینی ها انگار نشان دهنده تاریخ این قوم است و یادآور تاریخ زیسته آنها. نکته دیگر در مورد نقاشی های نسیم داوری استقلال او از فضای هنری پیرامونش است.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده